اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

محمدرضا حسینیان:خوشحالم که بعد از مدتی دوری مجددا به قاب تلویزیون برگشتم

«خیلی خوشحالم که بعد از مدتی دوری مجددا به قاب تلویزیون برگشتم و به‌خصوص از دیدن همکاران ساعی و زحمتکش در رسانه ملی خرسندم.»

برنامه «باغ رمضان» به تهیه‌کنندگی میثم نورانی در شب‌های ماه مبارک رمضان با اجرای محمدرضا حسینیان بعد از اخبار سراسری از شبکه سه سیما پخش می‌شود. حسینیان در این باره با «صبا» گفت‌وگویی داشته است که در ادامه می‌خوانید.
میان شما و تلویزیون برای مدتی فاصله افتاد و جای خالیتان خصوصا در شبکه سه سیما به‌شدت احساس می‌شد. آیا در این مدت دلتنگ تلویزیون نبودید؟
بله؛‌ قطعا در این مدت دلم به‌شدت برای اجرا تنگ شده بود به‌ این دلیل ‌که ما بچه تلویزیون هستیم و هرکسی که بچه هر محلی باشد دلش برای هم‌محله‌ای‌هایش و محله‌اش تنگ می‌شود. خیلی خوشحالم که بعد از مدتی دوری مجددا به قاب تلویزیون برگشتم و به‌خصوص از دیدن همکاران ساعی و زحمتکش در رسانه ملی خرسندم. از طرفی بسیار خوشحالم که می‌توانم در مقابل دیدگان مخاطب‌های خوب و مردم نجیبی که تلویزیون را به دیدن هر رسانه دیگری ترجیح می‌دهند قرار بگیرم و درکل احساس خوبی دارم که توانستم در حضور مردم باشم.
برنامه «باغ رمضان» برنامه‌ای سرگرم‌کننده در ماه مبارک است یا هدف‌ها و رویکردهای خاص خودش را دارد؟
ما دو سال پیش برنامه‌ای به‌نام «ماه سپید» داشتیم و حالا امسال با برنامه «باغ خدا» میزبان مخاطبان هستیم، برنامه‌هایی از این دست سه رویکرد دارند. رویکرد معنوی، نشاط و همچنین رویکرد مهربانی. دوسال گذشته سعی کردیم رویکرد معنوی، نشاط و مهربانی را به‌خوبی رعایت کنیم که در حین برنامه نیز بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان گرفتیم. امسال هم سعی کردیم در یک برنامه با نشاط با تِمی که متناسب با ماه مبارک رمضان است به موضوع مهربانی بپردازیم. کاری که در اولویت برنامه ماست ساخت مسکن برای خانواده‌های بی‌سرپرست و یا بد سرپرست است. در دو سال گذشته هدف ما بیشتر جمع‌آوری جهیزیه برای نوعروس و نو دامادهایی بود که تهیدست هستند اما رویکرد امسال ساخت مسکن و سرپناه است که به‌عنوان مصداق مهربانی برنامه در کنار عنصر معنویت و شادی به آن می‌پردازیم.
رسالت اصلی برنامه «باغ رمضان»، چیست؟
این برنامه از طرف گروه اجتماعی شبکه سه سیما و از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت می‌شود. وقتی که این نام‌های بزرگ در کنار هم قرار می‌گیرند، یکی از رسالت‌های برنامه ایجاد فضایی معنویی، فرهنگی و شاد اما با هدفی انسان‌دوستانه می‌شود. به نظرم می‌توان در یک کلام هدف «باغ رمضان» را سرگرمی، معنویت و شادی بیان کرد.
این برنامه از چه بخش‌ها و آیتم‌هایی تشکیل شده است ؟
چند آیتم را به‌صورت ثابت داریم، مثل برنامه چهره‌ها، ستاره‌ها و کسانی که مردم دوستشان دارند و ما در این برنامه از وجودشان بهره‌مند هستیم. بخشی هم مربوط به خیرینی می‌شود که در کار خیر موفق بوده‌اند. بخش دیگر دعوت از کارآفرینانی است که با کار خیر توانمند شدند، افرادی که تا دیروز به‌عنوان شخصی مستمری‌بگیر و یا فردی که خودش به کمک احتیاج داشته‌ حالا یک کار آفرین شده و نه‌تنها بیکار نیست بلکه عده‌ای را هم بر سرکار آورده است. بخشی هم آشنایی با تعدادی از NGO‌ها و تشکل‌‌های کار خیر خانوادگی است. مثلا در همین شب‌های گذشته ما با خانواده‌ای آشنا شدیم که سرپرستی ۱۵۰ کودک یتیم را به عهده گرفتند و مخارجشان را تقبل کرده‌اند. در کنار این‌ها بخش‌ها و آیتم‌های معنوی مثل برگزیده آیات و احادیث را داریم، ضمن این‌که پلی‌بک‌های خوبی هم در برنامه وجود دارد. اما اصلی‌ترین برنامه‌هایی که به این شکل هستند حضور مردم است. جذاب‌تر از هر آیتمی دیده شدن تعدادی از هموطنانمان به‌همراه خانواده‌هایشان است که در کنار هم می‌نشینند و گفت‌وگو می‌کنند. خوشبختانه در این چند شبی که برنامه پخش شده مخاطبان زیادی را توانسته به خودش جذب کند.
آیا امسال برنامه‌های دیگر ماه رمضان را دنبال کرده‌اید؟
من بلافاصله که افطار می‌کنم از منزل خارج می‌شوم. حتما دقایقی از برنامه «ماه عسل»، برنامه شبکه دو‌سیما و همچنین چند دقیقه‌ای سریال«نفس» را می‌بینم. اما زمانی از خانه خارج می‌شوم و همین‌طور زمانی که به خانه می‌آیم تقریبا‌ عمده برنامه‌های خوب تلویزیون مثل ویژه‌برنامه‌های افطار و سریال‌ها دیگر تمام‌شده و چون در زمان پخش برنامه‌ها و سریال‌ها بیشتر وقتم صرف اجرای برنامه زنده می‌شود.
تا به‌همین جایی که برنامه‌ها را دنبال کردید آیا می‌توانید ارزیابی خود را از «باغ رمضان» نسبت به دیگر برنامه‌های ماه رمضان بگویید؟
ما طبق تجربه‌ای که در برنامه ماه رمضان امسال و برنامه «ماه سپید» دو سال پیش به‌دست آوردیم، سعی کرده‌ایم موضوع رمضان‌الکریم و ضیافت در قاب رسانه را خیلی صمیمی و پرنشاط ارائه دهیم؛ یعنی در ابتدا تلاش کنیم که برنامه از عناصر شاد و پرانرژی برخوردار باشد بعد از این که برنامه دیده شد پیام‌های معنوی و روانی را از طریق همین بستر به برنامه انتقال بدهیم. من ندیدم که برنامه‌های دیگر برای بعد نشاط و انتقال آن به مخاطب تلاشی کرده باشند و فکر کنیم تلاش ما برای این کار وجه تمایز ما با دیگر برنامه‌های ماه رمضان باشد ولی باید اجازه بدهید که به‌طور کامل برنامه‌های دیگر ماه رمضان را ببینم. اما سعی کرده‌ایم روی شاداب بودن برنامه متمرکز شویم.

اجرا کردن در ماه رمضان برای یک مجری چه تفاوتی با اجرا کردن در زمان‌های دیگر دارد؟
احساس قلبی‌ام این است که اگر تعداد مخاطبان در ماه رمضان بیشتر نباشد که به‌نظرم حتما هست و مردم حول محور تلویزیون بیشتر در این ایام جمع می‌شوند و حتی اگر هم این نباشد و ماه رمضان مثل دیگر ماه‌ها باشد، نوع نگاه و اتمسفر این فضا فرق می‌کند. کما این‌که در ماه رمضان می‌بینیم که خیلی چیزها تغییر می‌کند حتی آمار جرم و جنایت هم پایین می‌آید. همین تفاوت اتمسفر روی کارم به‌عنوان مجری خیلی تاثیر می‌گذارد. احساس می‌کنم که اگر در همه ماه‌ها رو‌به‌روی مردم هستیم و برایشان اجرا می‌کنیم در ماه رمضان گویی بر سر سفره آن‌ها نشسته‌ایم. احساس دورهمی و خانوادگی بودن و صمیمیت بیشتر در وجود خود من واقعا احساس می‌شود. همان‌طور که برخی ماه رمضان را جور دیگری دوست دارند من نیز اجرا کردن در ماه مبارک را جور دیگری دوست دارم. امیدارم این چیزی که گفتم حداقل در قالب اجرایم وجود داشته باشد.
از نظر شما برنامه‌سازی در تلویزیون برای ماه مبارک رمضان چقدر ارتقا پیدا کرده است؟
حتماً ارتقا پیدا کرده به دلیل این‌که تقاضای مخاطب ارتقا پیدا کرده است. تلویزیون هر روز مخاطب و خواستار جدید پیدا می‌کند. مثلا آن‌هایی که ۱۶ سالشان بوده و دوسال قبل برنامه «ماه سپید» یا «ماه عسل» را دیدند امروز به آدم‌های پخته ۱۸ ساله تبدیل شده‌اند. تفاوت نسل‌ها و تفاوت سن مخاطب‌ها در هر سال حتما تقاضاهای جدیدی را برایشان به‌وجود می‌آورد. برنامه‌سازان ما نیز برنامه‌هایی متناسب با تقاضاهای مخاطبان تهیه خواهند کرد. اگر چه که برنامه‌سازی کار بسیار دشواری است، زیرا باید در برنامه زبانی انتخاب شود که از مردم پایتخت گرفته تا تمام شهرها و استان‌ها آن را ببینند و بپسندند. کار برنامه‌سازی با حجم گسترده رسانه ملی کار سختی است، مثلا در میان دوستان همکارانم که امسال با آن‌ها همکاری می‌کنم، می‌بینم که آیتم‌ها و نوع پلی‌بک‌هایشان تفاوت جدی داشته است. حتما این تفاوت در همه برنامه‌های دیگر هم رعایت شده تا بتوانند مخاطب را به قاب رسانه دلگرم‌تر کنند.
آیا بعد از ماه مبارک رمضان برنامه دیگری دارید؟
حتما برنامه‌ریزی‌های مفصلی به‌خصوص با نزدیک شدن فصل تابستان وجود دارد. همان‌طور که در تابستان هوا گرم می‌شود تلویزیون هم بازارش گرم خواهد شد و تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان ما به سمت داشتن اوقات فراغت می‌روند از این رو تلویزیون هم تدارک بیشتری می‌بیند. اما این امکان وجود دارد که اگر برنامه «باغ رمضان» بتواند موفقیت خوبی به‌دست بیاورد شاید همین باکس بعد از خبر ساعت ۲۲ شبکه سه سیما که باکسی بسیار ارزشمند هم هست تا آخر تابستان ادامه داشته باشد. یعنی اگر ما بتوانیم فضای برنامه را به سمتی ببریم که مردم را در کار خیر و ساختن مسکن برای روستاییان و شهرنشینان بی‌سرپرست تشویق کنیم این پیش‌بینی وجود دارد که برنامه ما یا با همین اسم و یا تغییر نام تا پایان فصل تابستان به‌عنوان برنامه زنده شبانه شبکه سه‌سیما ادامه داشته باشد.

آخرین اخبار

پخش زنده لالیگای اسپانیا مسابقه تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا  ساعت 22:30 هفته ورزشی با شبکه سه سیما مسابقات کشتی انتخابی المپیک فرانسه2024 در قرقیزستان استقلال تهران میزبان شمس آذر قزوین صنعت نفت آبادان - پرسپولیس پنجشنبه 30 فروردین از شبکه سه سیما لیگ قهرمانان اروپا؛منچستر سیتی - رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری" پخش زنده مسابقات جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر پخش زنده فوتبال ایران - امارات از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال ایران - هنگ‌کنگ از شبکه سه سیما آخرهفته با پخش قسمت‌های هفتم و هشتم از فصل دوم "سرزمین مادری" پخش زنده فوتبال ایران - فلسطین از شبکه سه سیما سریال «بیست‌کووید» از امشب به روی آنتن شبکه سه مسابقه "پانتولیگ" با اجرای محمدرضا گلزار + تیزر فصل جدید برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» + تیزر

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها