اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

یک میلیون شرکت‌کننده داشتیم/ سوالاتمان آسان نیست (مهر)

مجری «جدول» درباره این مسابقه تلویزیونی بیان کرد که استقبال خوبی از آن صورت گرفته است و تاکنون حدود یک میلیون شرکت کننده داشته اند. فرشید فهیم مجری مسابقه «جدول» که از شبکه سه سیما روی آنتن می رود درباره این برنامه و تغییرات جدید آن به خبرنگار مهر گفت: طرحی داریم که با دانشگاه امیرکبیر صحبت کردیم تا هفته ای یک روز برنامه با دکورهایی که در دانشگاه نصب می شود آنجا اجرا شود.


وی ادامه داد: البته فعلا فقط به صورت شفاهی درباره این طرح صحبت شده است که می خواهیم در هر برنامه که ممکن است آخر هفته ها در دانشگاه اجرا شود یک نفر انتخاب شده و به صورت حضوری در مسابقه شرکت کند.
مجری «جدول» با اشاره به استقبال از این مسابقه بیان کرد: خوشبختانه این مسابقه با استقبال روبه رو شده است. تاکنون ۶۰۰ هزار نفر تنها از طریق سامانه پیامکی در حدود شش ماه در برنامه شرکت کردند بسیاری هم از طرق دیگر به مسابقه راه یافتند که شاید بتوان گفت در مجموع به حدود یک میلیون نفر رسیدند.
گاهی فردی با تحصیلات دیپلم مسابقه را می برد
وی با اشاره به مخاطبان این مسابقه اظهار کرد: ما هم مخاطب نوجوان را جذب کردیم و هم مخاطبانی با تحصیلات متفاوت، به طور مثال در این برنامه با تحصیلاتی کمتر از دیپلم تا دکتری حضور داشتند و اتفاقا گاهی هم پیش می آید که یک نفر دیپلم مسابقه را می برد و یک دانشجوی دکتری موفق نمی شود و این امر به میزان جدول حل کردن افراد مربوط می شود. سوالات و جواب های جدول ها بعد از مدتی برای مخاطب مشخص می شود و می توان به آنها پی برد.
فهیم درباره تغییرات دیگر در این مسابقه عنوان کرد: مسابقه فعلا به همین شکل ادامه دارد، ما طرح دیگری را به شبکه دادیم ولی پیشنهاد آنها این است که «جدول» با همین سادگی که دارد، پیش رود. طرح این مسابقه را فرهاد ابتدایی تهیه کننده داد و اوایل مدیران شبکه سه فکر نمی کردند که اینقدر از آن استقبال شود. حتی شبکه های دیگر هم به تهیه کننده پیشنهاد دادند که مسابقاتی مشابه «جدول» را طراحی کند.
وی درباره ویژگی های این مسابقه یادآور شد: این مسابقه هم سرگرمی دارد و هم بار اطلاعات علمی و عمومی فرد را بالا می برد. مخاطبی هم که در آن شرکت نمی کند با دیدن مسابقه احساس می کند که در آن حضور دارد و دوست دارد زودتر خودش جواب ها را بدهد.
نظر عادل فردوسی پور درباره مسابقه
این مجری درباره میزان جایزه مسابقه نیز توضیح داد: جایزه مادی مسابقه کم است چون دست تهیه کننده برای برآوردی که دارد، باز نیست. با این حال ما سعی می کنیم جدول را ساده بگیریم که برندگان زیادی داشته باشیم که همینطور هم هست. بسیاری به من می گویند به حل «جدول» علاقه ای نداشتند اما با دیدن مسابقه به آن رغبت پیدا کرده اند.
وی درباره مدت زمانی که طول می کشد تا جایزه یک نفر به دستش برسد، بیان کرد: ممکن است زمان واریز شدن مبلغ جایزه طولانی شود ولی تاکنون حدود ۲۰ میلیون تومان از مبالغ پرداخت شده است و ۱۰ میلیون باقی مانده است. بخشی از این مساله هم به خود شرکت کنندگان بازمی گردد که باید حساب مورد نظر ما را داشته باشند. با این حال شرکت کنندگان نباید نگران باشند چون حتما مبلغ جایزه آنها پرداخت می شود.
فهیم درباره انتخاب شرکت کنندگان مسابقه نیز یادآور شد: افراد ثبت نامی از طریق رندوم انتخاب می شوند و سعی می شود که این افراد با تنوع تحصیلی مختلف و از شهرهای سراسر کشور باشند. گاهی هم اگر سطح تحصیلاتشان خیلی پایین باشد ابتدا با آنها صحبت می شود تا میزان اطلاعاتشات را چک کنیم.
وی درباره سوالات این مسابقه عنوان کرد: عده ای می خواهند مسابقه با همین ترتیب جلو رود و عده ای هم می گویند سوالات خیلی آسان است مثلا عادل فردوسی پور می گفت یک بچه هم می تواند این سوالات را جواب دهد.
این مجری برنامه های تلویزیون در پایان درباره نحوه اجرای خود نیز گفت: فکر می کنم مردم به اجرای من عادت کرده اند. فضای چنین مسابقه ای باید شاد و پرانرژی باشد و من سعی می کنم این فضا را مهیا کنم. از طرف دیگر من با اینکه می دانم جواب ها چیست ولی درمورد آنها اطلاعاتی کسب می کنم. برای هر جدول حدود ۲ ساعت وقت می گذارم تا اگر مخاطبی کمک خواست بتوانم با اطلاعات درباره پایتخت یک سرزمین یا یک منطقه جغرافیایی به او کمک کنم. در کنار من ابوالفضل آقاخانی هم مجری دیگر مسابقه است که دو روز در هفته حضور دارد.

آخرین اخبار

پخش زنده لالیگای اسپانیا مسابقه تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا  ساعت 22:30 هفته ورزشی با شبکه سه سیما مسابقات کشتی انتخابی المپیک فرانسه2024 در قرقیزستان استقلال تهران میزبان شمس آذر قزوین صنعت نفت آبادان - پرسپولیس پنجشنبه 30 فروردین از شبکه سه سیما لیگ قهرمانان اروپا؛منچستر سیتی - رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری" پخش زنده مسابقات جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر پخش زنده فوتبال ایران - امارات از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال ایران - هنگ‌کنگ از شبکه سه سیما آخرهفته با پخش قسمت‌های هفتم و هشتم از فصل دوم "سرزمین مادری" پخش زنده فوتبال ایران - فلسطین از شبکه سه سیما سریال «بیست‌کووید» از امشب به روی آنتن شبکه سه مسابقه "پانتولیگ" با اجرای محمدرضا گلزار + تیزر فصل جدید برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» + تیزر

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها