اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

«پریا» تجربه سختی که با ارزش بود (بانی فیلم)

یکی از نکات مهمی که در سریال «پریا» به آن توجه و به خوبی پرداخته شده ، عکس العمل متفاوت پریا و بهار در مقابل بیماری همسرانشان است. پریا پس از اطلاع از بیماری، در کنار کیوان مانده و هر دو با این بیماری مبارزه می کنند، اما بهار پس از اینکه از بیماری شهرام مطلع شد، او را ترک کرد.


ساغر شکوری که در این سریال ایفاگر نقش بهار است، در دومین تجربه همکاری اش با حسین سهیلی زاده پس از سریال «دختران حوا» این بار مجال قرار گرفتن در قالب یک نقش متفاوت را پیدا کرده است. بهار زنی است که عاشقانه همسرش را دوست دارد، اما به دلیل خیانت و بیماری شهرام، او را ترک کرده است. از این رو بانی فیلم با این بازیگر جوان گفت و گویی داشته که می خوانید:

 خانم شکوری این روزها که سریال «پریا» روی آنتن است، مشغول بازی در چه کاری هستید؟
– فعلا که منتظرم تا پخش این سریال به پایان برسد تا بعد چه اتفاقی خواهد افتاد. البته یک فیلم سینمایی با آقای شهابی کار کردم که از زمان پخش آن بی اطلاعم.
 همچنان که این سریال به روزهای پایانی پخش نزدیک می شود، چه فیدبکی از مخاطب گرفته اید؟
– تا به حال که بازخورد های خوبی از مخاطبان این سریال گرفته ام. به هر حال برای نخستین بار است که یک سریال با محوریت این بیماری ساخته می شود. از طرفی آمار مبتلایان به این بیماری زیاد است، در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد. همین عدم آگاهی باعث شده تا با چنین بیمارانانی برخوردهای نادرستی در جامعه شود.
 مثل رفتاری که بهار با شهرام می کند؟
– بله. در این سریال هم سعی شده تا راه های انتقال بیماری به درستی بیان شود تا این بیماران در خانواده و جامعه طرد نشوند ورفتار درستی با آنها شود و در کنار این افراد باشند.
 شما برای بازی در این سریال، مطالعه ای هم در این زمینه و یا برخوردی با این بیماران داشتید؟
– من فیلم های مستندی در این زمینه دیدم تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنم. البته زمانی که با این فیلمنامه روبرو شدم، اطلاعاتم درباره این بیماری بیشتر شد. گرچه نقش بهار به گونه ای بود که برخلاف پریا همسرش را ترک کرد. اما باز هم دوست داشتم به خاطر کاری که در آن حضور داریم، از این بیماری بیشتر بدانم.
 بهار در ادامه داستان باز می گردد تا در کنار شهرام قرار بگیرد؟
– نمی دانم. باید داستان را دنبال کنید(با خنده)
 اصولا همین تضادی که در دو خانواده وجود دارد، برای مردم جذاب و در عین حال آموزنده است. اینکه دو زن پس از اطلاع از بیماری همسرانشان و شرایط مشابهی که دارند، چه برخوردی با این مسئله دارند و چه بازتابی این رفتار خواهد داشت؟
– بله اصلا قصه در این باره بود که مردم ببینند با برخوردهایی که در مقابل این بیماری می شود و رفتار آنها چه بازتابی در فرد و یا جامعه دارد. شهرام و کیوان هر دو در اثر یک اشتباه و ناخواسته مبتلا شده اند. حالا برخوردی که با این دو نفر می شود و عواقبی که در پی خواهد داشت، به مخاطبان ارائه می شود و همین تضادی هم که شما عنوان کردید، باعث جذابیت داستان می شود. امیدوارم این داستان توانسته باشد تاثیرگذار باشد.
 همیشه صحبت کردن و قضاوت کردن درباره آدمها کار راحتی است. اما زمانی می توان درک درستی داشت، که در شرایط مشابه قرار گرفت. شما چقدر به بهار و تصمیمی که می گیرد، حق می دهید و اگر خدای ناکرده جای او بودید، چه می کردید؟
– من فکر می کنم بهار به خاطر مسائل مختلفی که در زندگی با شهرام داشته، او را ترک می کند. نه فقط به خاطر بیماری. اما اگر رابطه او با همسرش مانند رابطه پریا و کیوان بود، او هم به مانند پریا در کنار همسرش می ماند. بنابراین به بهار به خاطر تصمیمی که گرفته حق می دهم. به هر حال قرار گرفتن در چنین شرایطی واقعا سخت است و نمی توان به راحتی در این باره قضاوت کرد.
 معمولا مردم، بازیگران را با نقش هایی که بازی می کنند می شناسند و ری اکشن نشان می دهند و آنها را باور می کنند. بنابراین همزمان با پخش سریال، وقتی شما را می بینند چه برخوردی دارند؟
– دقیقا بیشترین سوالی هم که در این براه از من می کنند این است که تو هم مبتلا شده ای؟ مردم خیلی با بازیگران همذات پنداری می کنند. درباره این سریال و نقش بهار هم وقتی من را می بینند، ری اکشن های جالبی دارند و می گویند برگرد و شهرام را تنها نگذار و برخوردهای خوبی دارند که برایم خیلی جالب است. اما برای من نکته مهم و جالب تر این است که بخشش برای مردم مهم است و در همین برخوردها دائم به من می گویند که حالا شهرام یک اشتباهی کرده، تو ببخش و برگرد. خوشحالم که این سریال تاثیر خوبی روی مردم گذاشته و اینکه بخشش و گذشت هنوز فراموش نشده و جزو مفاهیم اخلاقی و انسانی ما محسوب می شود.
 همچنان بهار در داستان حضور دارد و یا در میانه راه رها شده است؟
– نه همچنان حضور دارد و فکر می کنم سرنوشت همه شخصیت ها به گونه ای مشخص شده و در داستان رها نشده اند.
 چقدر آگاهی خودتان بعد از این سریال نسبت به بیماری ایدز بیشتر شد؟
– زمانی که فیلمنامه را می خواندم و حالا که به عنوان مخاطب سریال را دنبال می کنم، متوجه شدم که تا چه حد اطلاعات من از این بیماری و مسائل پیرامون آن کم بود. خوشبختانه این سریال به مردم می گوید که چنین بیمارانی می توانند ازدواج کنند و صاحب فرزند شوند و مانند یک فرد سالم زندگی کنند. واقعا فکر نمی کردم که این بیماری درمان داشته باشد. بنابراین برای من هم جالب بود و اگر روزی با چنین بیماری برخورد کنم، قطعا رفتار معمولی خواهم داشت.
 با این حساب از نتیجه کار و بازی در این سریال به شدت راضی هستید؟
– بله صد درصد. برای من بسیار تجربه خوبی بود. به خصوص اینکه در داستان با وجود اینکه هیچ سکانسی از زندگی مشترک بهار و شهرام وجود ندارد، اما باید این حس به در بازی به وجود می آمد تا مخاطب بتواند این رابطه را باور کند. بنابراین با آقای تفتی دورخوانی برای این کار داشتیم. امیدوارم که بیننده ها هم این کار را دوست داشته باشند و برداشت آنها از بازی من همین گونه باشد. ضمنا همکاری با آقای سهیلی زاده برای من تجربه بسیار خوبی بود. به خصوص اینکه اولین حضورم در بازیگری، بازی در سریال «دختران حوا» به کارگردانی ایشان بود. کار کردن با این کارگردان و گروهی که دارند، بسیار تجربه خوبی است. چون با بازیگر همراه می شوند. ضمن اینکه آقای افسری که مدیر تصویربرداری این سریال بودند هم خیلی به من کمک کردند. آقای تفتی هم در دورخوانی ها خیلی به من کمک کردند و به طور کل گروه خوبی این سریال داشت و خوشحالم که در این کار حضور داشتم و از تجربیات با ارزش همه استفاده کردم.
 فکر می کنم سالها بعد هم که از پخش این سریال بگذرد، همواره باز هم از این سریال و این نقش، به عنوان جایگاه ویژه ای در روزمه تان یاد می کنید؟
– بله چون من بهار را خیلی دوست داشتم و در این کار تجربیات خوبی کسب کردم که برایم سخت اما با ارزش بود. چون کسی را در اطرافم ندیدم که این شرایط را داشته باشد. از این رو بازی در این نقش برای من سخت اما لذت بخش و پر از تجربه بود.

آخرین اخبار

پخش زنده لالیگای اسپانیا مسابقه تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا  ساعت 22:30 هفته ورزشی با شبکه سه سیما مسابقات کشتی انتخابی المپیک فرانسه2024 در قرقیزستان استقلال تهران میزبان شمس آذر قزوین صنعت نفت آبادان - پرسپولیس پنجشنبه 30 فروردین از شبکه سه سیما لیگ قهرمانان اروپا؛منچستر سیتی - رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری" پخش زنده مسابقات جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر پخش زنده فوتبال ایران - امارات از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال ایران - هنگ‌کنگ از شبکه سه سیما آخرهفته با پخش قسمت‌های هفتم و هشتم از فصل دوم "سرزمین مادری" پخش زنده فوتبال ایران - فلسطین از شبکه سه سیما سریال «بیست‌کووید» از امشب به روی آنتن شبکه سه مسابقه "پانتولیگ" با اجرای محمدرضا گلزار + تیزر فصل جدید برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» + تیزر

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها