اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

تدارک رسانه ملی برای المپیک ریو (جام جم )

احسان شیعه، مدیر شبکه ورزش درباره نحوه پوشش این شبکه برای المپیک ریو به جام‌جم گفت: نمایندگانی از طرف سازمان صدا و سیما برای پوشش المپیک اعزام شدند تا مسابقات به بهترین شکل انعکاس داده شود و مخاطبان در جریان همه رویدادهای ورزشی المپیک قرار بگیرند.



با آغاز مسابقات المپیک 2016، شبکه‌های ورزش و سه سیما و رادیو ورزش به عنوان شبکه‌های تخصصی رسانه ملی با پخش گزارش‌هایی از برگزاری المپیک، مسابقات ورزشکاران ایرانی و دیگر کشورها، گفت‌وگو با مسئولان و کارشناسان ورزشی به میزبانی این مراسم بین‌المللی می‌روند. این برنامه‌ها با محوریت تحلیل و بررسی بخش‌های مختلف المپیک برای مخاطبان پخش می‌شود تا در جریان لحظه به لحظه این روزهای دنیای ورزش قرار بگیرند.
پخش رشته‌های ورزشی جذاب
وی ادامه داد: شبکه ورزش یک نماینده به عنوان مجری در برزیل دارد و برنامه‌های المپیکی شبکه ورزش یک روز قبل از افتتاحیه المپیک و با مسابقات فوتبال شروع می‌شود. با توجه به اختلاف ساعت، مسابقات از ساعت 16 به وقت تهران شروع می‌شود و تا ساعت 6 و 7 صبح ادامه دارد که ما در این فاصله زمانی مسابقات را پوشش خواهیم داد. البته تعداد مسابقات زیاد و همزمان است، به همین دلیل بخشی از مسابقات زنده پخش می‌شود و بعضی دیگر از مسابقات که ما نتوانسته‌ایم زنده پخش کنیم، ضبط خواهد شد و از ساعت 7 صبح تا 15 روی آنتن شبکه ورزش می‌رود.
مدیر شبکه ورزش با اشاره به پخش مسابقات مهم تر و جذاب تر عنوان کرد: ما رشته‌های جذاب در المپیک را حتماً زنده پخش خواهیم کرد. در فواصل پخش زنده هر یک ساعت یک بار هم اطلاع‌رسانی کوتاه درباره نتایج دیگر مسابقات خواهیم داشت.
شیعه در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات بانوان کشور هم زنده روی آنتن شبکه ورزش می‌رود؟ توضیح داد: بله، در بیشتر رشته‌ها مسابقات بانوان کشورمان را زنده پخش می‌کنیم.
وی درباره پخش برنامه‌های تحلیلی از مسابقات المپیک توضیح داد: برنامه‌های تحلیلی به مدت یک تا یک ساعت و نیم قبل از شروع بازی‌های روزانه المپیک روی آنتن می‌رود. در فاصله پخش مسابقات زنده نیز با خبرنگاران سازمان صدا و سیما در ریو تماس خواهیم گرفت تا مخاطبان در جریان آخرین رویدادهای المپیک قرار بگیرند.
مدیر شبکه ورزش در پاسخ به این سوال که بر اساس چه معیارهایی مسابقات مهم را انتخاب و پخش می‌کنید؟ عنوان کرد: ما بر مبنای جذابیت و سطح مسابقات، رشته‌های مهم را انعکاس خواهیم داد. ضمن این‌که اتاق فکری برای این مسابقات در شبکه تشکیل شده و هر روز در این اتاق جدول پخش مسابقات بررسی و بر این اساس انتخاب خواهد شد.
آنونس‌های تبلیغاتی
حمید قاسمی، مدیر رادیو ورزش نیز درباره نحوه انعکاس مسابقات در این رادیو گفت: پخش آنونس‌های تبلیغاتی را از همین هفته در رادیو ورزش آغاز کردیم و به شنوندگان وعده داده‌ایم که تمامی رویدادهای المپیک را در رادیو ورزش پوشش می‌دهیم. به همین دلیل کنداکتور ویژه‌ای تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: پخش مسابقات به وقت ما، از ساعت 16 شروع می‌شود و تا نیمه بامداد طول می‌کشد. نمایندگان رسانه ملی رویدادهای المپیک را لحظه به لحظه گزارش می‌دهند. البته با توجه به محدودیت‌هایی که داشتیم فقط دو گزارشگر از رادیو ورزش را به المپیک اعزام کردیم. مدیر رادیو ورزش عنوان کرد: پخش همزمان مسابقات، کار گزارشگر را دشوارتر می‌کند؛ بنابراین ما برای این مساله پیش بینی لازم را انجام داده‌ایم. در داخل استودیوی رادیو ورزش با دریافت تصاویر، مترجمان سریع ترجمه می‌کنند و نتایج مسابقات برای شنوندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا همه مسابقات را پوشش خواهید داد؟ گفت: ما برای 16 روز المپیک برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم و شیفت‌های 24 ساعته برای همکاران تعریف کرده‌ایم تا هیچ مسابقه‌ای را از دست ندهیم. در واقع همکاران من شبانه روز در رادیو ورزش تلاش می‌کنند تا شنوندگان در جریان همه مسابقات و حواشی رویدادهای ورزشی قرار بگیرند.
تحلیل المپیک در شبکه 3
از شبکه سه هم یک گروه برای پوشش مسابقات به محل برگزاری المپیک اعزام شده که شامل تصویربردار، صدابردار، کارگردان، گزارشگر، مجری کارشناس، فنی و ... است. افتتاحیه المپیک روز شنبه ساعت 2 و 45 دقیقه 16 مرداد است و شبکه سه با شروع المپیک برنامه گسترده‌ای تدارک دیده است. قرار است مسابقات تمام رشته‌هایی که ورزشکاران ایرانی حضور دارند، زنده پخش شود.
شبکه سه چند باکس ویژه برای المپیک در نظر گرفته و علاوه بر پخش مسابقات ورزشکاران ایرانی به صورت زنده، برنامه‌های تحلیلی درباره دیگر مسابقات المپیک خواهد داشت. برنامه تحلیلی ویژه المپیک شبکه سه هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه به مدت 120 دقیقه پخش خواهد شد. همچنین مسابقات حساس و فینال که از ساعت 12 بامداد آغاز می‌شود،در این شبکه انعکاس داده خواهد شد. مردم می‌توانند مسابقات کشورهای دیگر را از شبکه ورزش دنبال کنند.
برنامه صبح بخیر ایران و المپیک
فضل‌الله شریعت‌پناهی، مدیر گروه اجتماعی شبکه یک درباره پوشش مسابقات المپیک گفت: ما در قالب برنامه «صبح بخیر ایران» در شبکه یک به المپیک 2016 می‌پردازیم. در واقع با شروع المپیک هر روز به مدت 15 تا 20 دقیقه اتفاقات روز گذشته و رویدادهای رخ داده در المپیک را در قالب خبر پوشش می‌دهیم.
وی ادامه داد: البته برای همین زمان اختصاص داده شده به المپیک از کارشناسان متبحر ورزشی، قهرمانان المپیک دوره‌های گذشته و ورزشکاران دعوت خواهیم کرد تا مخاطبان شبکه یک شنونده تحلیل‌های آنها باشند. این تنها برنامه شبکه یک برای المپیک ریو 2016 است.

آخرین اخبار

لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری" پخش زنده مسابقات جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر پخش زنده فوتبال ایران - امارات از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال ایران - هنگ‌کنگ از شبکه سه سیما آخرهفته با پخش قسمت‌های هفتم و هشتم از فصل دوم "سرزمین مادری" پخش زنده فوتبال ایران - فلسطین از شبکه سه سیما سریال «بیست‌کووید» از امشب به روی آنتن شبکه سه مسابقه "پانتولیگ" با اجرای محمدرضا گلزار + تیزر فصل جدید برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» + تیزر جمعه، شنبه و یکشنبه ها با مسابقه تلویزیونی "معرکه" «فوتبال برتر » ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از جمعه به روی آنتن شبکه سه پخش زنده رقابت های کشتی آزاد و فرنگی زاگرب کرواسی پخش زنده مهمترین مسابقات فوتبال لیگ‌های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا از شبکه سه مسابقه "معرکه" با اجرای جواد رضویان بزودی از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال رئال مادرید- مایورکا و تاتنهام- برنلی از شبکه سه

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها