اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

. فصل جدید«دو طرفه» با تغییر در اجرا و دکور روی آنتن آمد

گزارش «صبا» از سری جدید برنامه محبوب شبکه سه‌ سیما برای جوانان در گفت‌وگو با جواد بیک‌محمدی

برنامه «دوطرفه» به تهیه‌کنندگی جواد بیک‌محمدی و سعید عباسی، وارد تولید سری دوم شد. پخش سری اول این برنامه در ۱۵ آبان‌ماه آغاز شد و در۲۴ خرداد‌ماه به پایان رسید. بازخورد مثبت مخاطبان از جمله نوجوانان دستمایه‌ای برای ساختن فصل دوم این برنامه شد. «دوطرفه»، چهار مجری دارد که پیش‌تر برای اجرای برنامه به دو گروه تقسیم شده بودند اما در این سری برنامه را به‌صورت انفرادی اجرا می‌کنند. بیک‌محمدی به ما در پشت صحنه «دوطرفه» در این باره گفت: ما در فصل اول سعی کردیم خودمان را محک بزنیم، همچنین گروه، شبکه و خودمان را قانع کنیم و ببینیم آیا از عهده یک برنامه معارفی و جوان‌پسند برمی‌آییم یا خیر؟ ضمن این‌که ساعت برنامه ما در سری جدید باتوجه به فصل تابستان و تعطیلات تغییر کرده است تا انگیزه مثبتی در جوانان ایجاد شود و نیز برنامه بیشتر دیده شود. ساعت پخش برنامه از این پس ساعت ۱۷ عصر به بعد خواهد بود.
بیک‌محمدی که روزهای شلوغی را پیش رو دارد و عوامل مدام صدایش می‌کنند در حین گفت‌وگو با «صبا» گفت: ما در این فصل تغییرات زیادی را در موضوع برنامه اعمال کرده‌ایم. در سری قبل هر روز را به یک برنامه اختصاص داده بودیم اما در این سری هر هفته به یک موضوع در حوزه جوانان می‌پردازیم. ما هر هفته پرونده یک موضوع را باز می‌کنیم و در طول هفته به آن می‌پردازیم و در روز پنجشنبه آن را جمع‌بندی می‌کنیم. موضوعاتی مانند ورزش و سلامتی، ارتباط میان دختران و پسرها و... همان‌طور که می‌دانید اغلب جوانان ما نمی‌توانند با هم تعامل خوبی داشته باشند به‌همین دلیل در ازدواج به مشکل بر می‌خورند و اگر جوانان نسبت به جنس مخالف هم شناخت پیدا کنند در تصمیم‌گیری برای ازدواج راحت‌تر خواهند بود. این یکی از موضوعات برنامه‌ بوده است یا مثلا کسب موضوع روزی حلال، ما سعی داریم در این برنامه به جوانان بگوییم همزمان با درس خواندن می‌توانند کار کنند و این‌ها منافاتی با هم ندارند.
وی ادامه داد: اما اگر از این فرصت‌ها و تجربه‌ها استفاده نکنند در آینده بهای سنگینی را باید برای آن بپردازند. این‌ها نمونه‌هایی از موضوعات برنامه ما بود. به‌طور کلی در «دو طرفه» ۱۲ موضوع مطرح می‌شود که هر کدام تا پنج قسمت ادامه خواهند داشت و هر هفته از شنبه تا چهارشنبه به آن پرداخته می‌شود و روز پنجشنبه برنامه را به‌صورت زنده روی آنتن می‌بریم که جمع‌بندی موضوع هفته خواهد بود.
این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که مجری‌های سابق برنامه کماکان در سری جدید حضور خواهند داشت گفت: ما با همان چهار مجری قبلی برنامه را ادامه می‌دهیم اما قالب اجرای آن‌ها تفاوت کرده است. قبلا مجری‌های برنامه به‌صورت دو به دو اجرا می‌کردند اما در این سری هر مجری به‌تنهایی اجرای برنامه را برعهده خواهد داشت. یک مجری داریم که به‌تنهایی اجرایش را انجام می‌دهد و با کارشناسان و سلبریتی‌ها گفت‌وگو می‌کند. اما آیتم‌هایی را هم داریم که مجری‌های دیگر آن را اجرا می‌کنند.
او به این مسئله پرداخت که چرا از چهار مجری در برنامه‌اش استفاده کرده است و ادامه داد: قصد داشتیم تا فرصتی را برای رقابت‌کردن به آن‌ها بدهیم اما در سری جدید هر کدامشان به‌تنهایی کار می‌کنند زیرا به این نتیجه رسیده‌ایم که مجری‌های ما قابلیت‌های خوبی دارند و حالا هر کدام می‌توانند به‌تنهایی برنامه را اجرا کنند. اگر قرار باشد که در دوره‌های بعد «دو طرفه» کماکان ادامه داشته باشد و اگر بدانیم که ارجای یک مجری به‌تنهایی بهتر خواهد بود در آن‌جا به مجری‌های بهترمان فکر خواهیم کرد و اگر دیدیم که هر چهار نفر خوب هستند هر چهارنفرشان را حفظ می‌کنیم.
وی در خصوص آیتم‌های جدید برنامه گفت: البته که آیتم‌های ما به نسبت قبل قطعا تغییراتی داشته است. به‌عنوان مثال آیتم‌هایی داریم که مانند برنامه «صندلی داغ» هستند. در این آیتم تعدادی از مسئولان را دعوت می کنیم که در عرصه‌های فرهنگی سِمت یا شبه‌سِمت دارند. مهمان روی صندلی می‌نشیند و با صدای پشت دوربین که مهدی امینی آن را اجرا می‌کند و از آن‌ها سوالاتی پرسیده می‌شود. همچنین در این سری کل دکور را تغییر داده‌ایم تا بیشتر جوان‌پسند باشد، در واقع همه آیتم‌ها و وله‌های برنامه کاملا تغییر کرده است.
تهیه‌کننده برنامه «دوطرفه»، ادامه داد: علاوه بر این‌ها ما یک کمپین به‌نام «بهترشو» داریم که در آن مردم راهکارها و تجربه‌هایشان را در طول هفته برای بهترشدن زندگی و بهتر شدن حال انسان‌ها، مطرح می‌کنند. این کمپین در طول هفته به‌صورت پیامک و زیرنویس پخش می‌شود اما در پنج‌شنبه‌ها که برنامه زنده است، این آیتم بیشتر بازتاب خواهد داشت.

جواد بیک‌محمدی، گفت: ناگفته نماند که ما بارها با میثم فکری؛ مدیر گروه معارف جلسه‌هایی را تشکیل دادیم وی این برنامه را بسیار مورد تشویق و پیگیری قرار داد از این بابت که موضوعات برنامه ما بیشتر به سمت مسائل جوانان سوق پیدا کند. ما موضوعاتی را که در اتاق فکر در نظرگرفته شده بود به مدیر گروه معارف ارائه کردیم. همین‌طور در اتاق فکر با رای‌گیری از میان بیست‌موضوع، ۱۱ مورد را نهایی کردیم. سعید عباسی؛ تهیه‌کننده دیگر برنامه به‌همراه زهرا عنایتی و فاطمه داودی جزو تیم ثابت اتاق فکر و پژوهش ما هستند. همچنین به‌همراه کارگردانی سعید عباسی و مهدی امینی، تیم اصلی برنامه ما کامل می‌شود. گفتنی است برنامه «دوطرفه» تا آخر تابستان روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.
همان‌طور که می‌دانیم‌ سازمان سختگیری‌های خاص خودش را در رابطه با اجرای خانم و آقا در کنار هم دارد. بیک‌محمدی درباره این موضوع و حساسیت‌های ‌سازمان که دامنگیرش شد، گفت: ما در سری قبل برنامه دو مجری زن و مرد را کنار هم داشتیم اما با رعایت اصول و نکات اخلاقی، حد و حریم بین زن و مرد، سعی کردیم کاری نکنیم که برنامه متوقف شود. با رعایت نکات اخلاقی بین دو مجری زن و مرد، این امر را مدیریت کردیم و هیچ مشکلی هم پیش نیامد. الان هم شبکه دخالتی در این زمینه نداشته و خودمان تصمیم گرفتیم که برنامه را تغییر دهیم و برنامه را با اجرای یک مجری پیش ببریم.
پیش از این زهرا رضاییان؛ مجری «دو طرفه» با اشاره به همین موضوع به «صبا» گفته بود: «ما ساختارشکنی کردیم اما قانون‌شکنی نکردیم. ساختارشکنی در قالبی که ‌سازمان خیلی نمی‌پسندد اتفاق بیفتد. ما ساختار را شکستیم اما این‌ها را کنار هم قرار دادیم و در مقابلش قانون را هم رعایت کردیم؛ یعنی در قالب یک چهارچوب این کار را انجام دادیم که وقتی مخاطب این را می‌بیند هم آن را بپسندد و هم متوجه شود که این اتفاق اصلا بد نیست و می‌تواند خیلی هم خوشایند باشد. این ارتباط متقابل بین گروهی باعث می‌شود که به بیننده هم این دیدگاه‌ها منتقل شود که می‌تواند خیلی مثبت باشد زیرا مخاطب با مجری همذات‌پنداری می‌کند. مجری محتوا را پیش می‌برد و نقطه قوت «دوطرفه» همین محتوای آن است. زمانی که مادر مرا می‌بیند می‌گوید که کارشناس برنامه، فلان نکته را مطرح کرد، من نیز آن را برای فرزندم اعمال کردم و واقعا نتیجه گرفتم. این‌ محتوا‌ها روی زندگی مخاطب تاثیر می‌گذارد و نکته مثبت دیگری که می‌تواند داشته باشد این است که از مجری‌های جدیدی دراین برنامه استفاده شده که این مجری‌ها هر کدام پتانسیل خاص خودشان را دارند. ما در جلساتمان با نویسنده کار بسیار گفت‌وگو کردیم و با صاحب‌نظران برنامه تبادل داشتیم و پیشنهاد می‌دادیم که اجرایمان باید چطور باشد تا مخاطب بیشتر آن را بپسندد. در کل مشارکتی همگانی بود و برنامه فضایی دوستانه و صمیمی داشت و همین هم باعث شد که در اجرا نمود پیدا کند.»
در پایان گفتنی است ضبط فصل جدید برنامه «دو طرفه» از ابتدای هفته جاری آغاز شد. فصل جدید «دو طرفه» که سراسر آن را بخش‌های جدید، جذاب و دیدنی و مهمانان ویژه فراگرفته است، روز شنبه در استودیو با دکور جدید که پر از رنگ و شاد است این برنامه کلید خورد. فصل جدید «دو طرفه» شامل آیتم‌های متنوع، جذاب و دیدنی بسیار است. بخشی از برنامه تحت عنوان«یک تجربه» که مهمان آن تجربه‌ای متفاوت را با بینندگان در میان می‌گذارد و از حس و حال آن تجربه متفاوت با بینندگان «دو‌طرفه» می‌گوید، همچنین بخش «صندلی داغ» که اطمینان داریم داغی این صندلی مخاطبان «دو طرفه» را پای تلویزیون می‌نشاند.

آخرین اخبار

پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری" پخش زنده مسابقات جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر پخش زنده فوتبال ایران - امارات از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال ایران - هنگ‌کنگ از شبکه سه سیما آخرهفته با پخش قسمت‌های هفتم و هشتم از فصل دوم "سرزمین مادری" پخش زنده فوتبال ایران - فلسطین از شبکه سه سیما سریال «بیست‌کووید» از امشب به روی آنتن شبکه سه مسابقه "پانتولیگ" با اجرای محمدرضا گلزار + تیزر فصل جدید برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» + تیزر جمعه، شنبه و یکشنبه ها با مسابقه تلویزیونی "معرکه" «فوتبال برتر » ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از جمعه به روی آنتن شبکه سه پخش زنده رقابت های کشتی آزاد و فرنگی زاگرب کرواسی پخش زنده مهمترین مسابقات فوتبال لیگ‌های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا از شبکه سه مسابقه "معرکه" با اجرای جواد رضویان بزودی از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال رئال مادرید- مایورکا و تاتنهام- برنلی از شبکه سه آخرهفته با پخش قسمت‌های چهارم و پنجم از فصل دوم "سرزمین مادری" سریال «بیست‌کووید» بر روی آنتن شبکه سه مستند «دلیل» با موضوع اندیشه و زمانه علامه مصباح یزدی به روی آنتن شبکه سه مستند «خاطرات تکه‌تکه» روایت معاون شهید ابومهدی از جزئیات شهادت سرداران مقاومت پخش زنده فوتبال استقلال - پیکان از شبکه سه پخش زنده فوتبال منچسترسیتی- شفیلد یونایتد، یوونتوس- رم و  فولام- آرسنال از شبکه سه

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها