اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

«پنچری» در سربالایی ازدواج

برزو نیک نژاد بعد از سریال «قرعه» و «دردسرهای عظیم»، این بار قرار است تا با «پنچری»، به همراه مهران مهام، مهمان خانه های مردم شود. این سریال با گروهی از هنرمندان توانمندی که مدتی است کم تر در عرصه تصویر دیده شده اند، می تواند نویدی برای تولید مجموعه ای مخاطب پسند، که بازهم به تلویزیون رونق می دهد باشد. از این رو بانی فیلم در یکی از روزهای سرد زمستان، راهی پشت صحنه «پنچری» شده است و گزارشی تهیه کرده که در ادامه آن را می خوانید:

یکی از لوکیشن های ثابت سریال پنچری که از آن دیدن کردم، خانه قدیمی واقع در شهرک شهید محلاتی است. ساختمان چند طبقه ای که در ورودی آن باز بود و عوامل مدام در حال رفت و آمد بودند. بعد از طی کردن راهروی کوتاهی در طبقه اول پذیرایی بود، که در آن میز مستطیلی شکل بزرگی، به همراه چند صندلی وجود داشت. شهره سلطانی و رضا نیکخواه گویا سرساعت مقرر و حوالی ۱۱ صبح، در محل حاضر شدند و منتظر مابقی اتفاقات بودند. در طبقه دوم هم فیلمبردار، صدابردار و گروه نورپردازی مشغول مستقر شدن بودند تا کار خود را آغاز کنند. علاوه بر داخل واحد طبقه دوم، گروه دیگری برای ضبط سکانسی که در بیرون از خانه کار می کرد، در راه پله ها مستقر شده بودند. بعد از این آمادگی، با فرمان سکوت به حاضران، نوبت به ضبط سکانسی رسید که پیش از آن برزو نیک نژاد در حال توضیح و دورخوانی بخشی از آن با بهشاد شریفیان بود. در این پلان، بهشاد شریفیان که با نام خودش در کار حضور دارد، با عصبانیت از خانه بیرون می آید و مائده طهماسبی که نقش «آشفته» و همسر او را بازی می کند، برای آرام کردن وی، در حالی که بهشاد مشغول بستن بند کفشش بود، دیالوگ هایش را می گفت. ضبط همین قسمت بارها و بارها قطع و تکرار شد، تکرارهایی که با توضیحات و دورخوانی چندباره آن توسط نیک نژاد، نشان از دقت، وسواس و صبوری کارگردان داشت، چرا که تماشای آن کات دادن ها و ضبط مجدد گاهی آدم را، کلافه می کرد. مهران مهام نیز همراه با برزو پلان به پلان را زیر نظر داشت و به رهبری بازیگران کمک می کرد.
وقفه و آنتراکی که برای مدتی داده شد، برزو نیک نژاد پایین آمد و در گفت و گویی که در آن زمان داشتیم، در خصوص تغییراتی که نسبت به مجموعه های قبلی خود در این سریال وجود دارد، بیان کرد: من همان آدم هستم و تغییر خاصی اتفاق نیفتاده، فقط سعی ما بر این بود که قصه به روزتر باشد و دغدغه مندیمان را به فرم روز زندگی نزدیک تر کنیم. همذات پنداری مردم با کاراکترهایی که در کار هستند نیز از موارد دیگری است که موجب شده تا با شکل دادن شخصیت هایی که از جنس آدم های پیرامونمان هستند و پرداخت به جزئیات زندگیشان، آن را عملی کنیم؛ اتفاقی که نسبت به کارهای قبلی که داشتم به وضوح به چشم می خورد.
وی همچنین در خصوص وجود تکه کلام هایی که، غالبأ در کارهای او وجود دارد، گفت: همه آدم هایی که من می شناسم یک تیک بیانی، فیزیکی و یا در کل یک ویژگی دارند، حال در چنین کاری که قرار است شخصیت های شیرینی داشته باشیم حیف است که از توانایی آن ها برای رضایت مردم استفاده نشود.
او همچنین درباره انتخاب بازیگرانی که مدتی کم تر دیده شده بودند، تصریح کرد: برای من مهم بود عده ای از بازیگرانی که مردم دوستشان داشتند و به هر دلیلی مدتی از قاب تلویزیون فاصله گرفته بودند در این کار دعوت به همکاری کنم. جدا از این موضوع، افرادی که در فرمی که در ذهن دارم می توانند کار کنند، دایره گسترده ای ندارند، به همین جهت با آن ها صحبت کردیم و رضایتشان را جلب کردیم تا با ما همکاری کنند. امیدوارم همه چیز خوب پیش رود و آن ها هم از این همکاری راضی باشند.
در این بین یوسف تیموری در پی ابراز نگرانی نیک نژاد درباره پشیمانی بازیگران، عنوان کرد: این اتفاق اصلأ نمیفتد و این همکاری موجب افتخار ما است.
نیک نژاد در آخر یادآورشد: امیدوارم بتوانیم لحظات شادی بخشی را با این رخدادها برای مردم در همه قسمت ها داشته باشیم.
 حمید لولایی:
 مشکلات تلویزیون باعث بیکاری ما شد!
در ادامه این آنتراک، حمید لولایی نیز در گپ و گفت کوتاهی که داشتیم ابتدا از دلیل کم کاری اش در تلویزیون گفت: مدتی است در تلویزیون فعالیتی نداشتم، چون تلویزیون پول نداشت و کاری ساخته نمی شد. به هر حال مشکلات تلویزیون باعث شد که ما هم بیکار باشیم. البته در شبکه نمایش خانگی حضور داشتم و همچنین فیلم سینمایی «سه بیگانه» را هم بازی کردم. اما بعد به جهت کارگردانش که اتفاقاتی رخ داد، این فیلم هم با مشکلاتی برای اکران مواجه شده بود که البته رفع شد.
او درباره نقش خود در «پنچری» نیز عنوان کرد: من به واسطه اعتمادی که به مهران مهام داشتم و سابقه ای که از برزو نیک نژاد در سریال سازی دیده بودم، وارد این سریال شدم و هنوز کامل در جریان کل ماجرا نیستم. اما در کل من نقش عموی پولدار و تنهای یوسف تیموری را بازی می کنم که سرپرستی او را از کودکی به عهده داشتم. درحین داستان یوسف برای ازدواجش به پول نیاز دارد و آن عمو خانه اش را به او می دهد و راهی خانه سالمندان می شود.
بعد از این صحبت ها زمان استراحت در حال اتمام بود و بعد از شروع مجدد، زهره فکور صبور، بهشاد شریفیان و مائده طهماسبی به همراه دختر بچه خردسالی که در کار حضور دارد، جلو دوربین رفتند. نیک نژاد هم در این بین با شور و انرژی نحوه اجرای نقش ها را با بازیگران مرور می کرد.
در ادامه فرصتی شد تا با بازیگرانی چون یوسف تیموری، رضا دواودنژاد، شهین تسلیمی و … با صدای آهسته ای که به جهت شروع فیلمبرداری وجود داشت، صحبتی داشته باشیم.
 نیکخواه:
«پنچری» رضایت مخاطبان را جلب می کند
رضا نیکخواه ابتدا با اشاره به همکاری با برزو نیک نژاد در کار قرعه گفت: برزو در این سالها در کنار کارگردانان ماهری بود و به این طریق تمام ویژگی های آن ها را گرفته است. مثلأ او برای کار فیلمبرداری و دکوپاژ وقت زیادی می گذارد و اطلاعات خیلی خوبی در این زمینه دارد؛ موضوعی که پراهمیت است و موجب می شود تا قصه را به همان شکلی که هست، از راه تصویر نمایش دهد.
وی پیرامون نقشش در این سریال بیان کرد: در سریال «پنچری» من نقش حبیب را دارم که دختر او قرار است با قهرمان داستان ازدواج کند و این خواستگاری و رفت و آمد به اتفاقاتی می انجامد که داستان را رقم می زند.
کار با مهران مهام و خوش حساب بودن او هم موضوع دیگری بود که نیکخواه درباره اش عنوان کرد: آقای مهام تهیه کننده ای است که در کار خیلی جدی و دوست داشتنی است. من چندین کار با او داشتم و فکر می کنم اغلب آن ها نتیجه خوبی داشته است. او با حساسیتی که روی متن دارد درباره اش کار می کند. من کمتر تهیه کننده و فیلمسازی را دیدم که در این حد روی متن وقت بگذارد. این درگیری از شروع کار با نویسندگان و کارگردان و عوامل وجود دارد. این از ویژگی های برجسته مهام در کار است. علاوه بر این ها وی ارتباط خوبی با گروه دارد و از همه مهمتر تهیه کننده خوش حسابی هستند.
او در آخر درخصوص کلیت سریال پنچری خاطرنشان کرد: ما همیشه در فیلمبرداری می بینیم آن چه که ضبط شده با کار نهایی به جهت نظرات و تغییراتی که داده می شود تفاوت دارد. اما همه در تلاش هستند که با ارائه یک کار خوب رضایت بیننده جلب شود و مخاطب خودش را جذب کند. من هم امیدوارم با پایه و اساس خوبی که این سریال دارد شاهد موفقیتش باشیم.
 مهران مهام:
نیاز به نشاط و طنز در جامعه احساس می شود
بعد از این گفت و گو بود که مهران مهام هم برای لحظاتی پایین آمد و در همان زمان در گپ و گفتی که داشتیم عنوان کرد: همین که ما بتوانیم تولیدات گذشته را بسازیم شاهکار کرده ایم. اما در اصل باید بگویم نیاز به نشاط و طنز به شدت در جامعه احساس می شود. مردم هر بار مرا می بینند می گویند خواهش می کنم از این سریال های اشک آلود نسازید و بگذارید کمی استراحت کنیم.
او همچنین با اشاره به گروه بازیگران این مجموعه گفت: ما نیروهای خوبی که در تلویزیون پرورش پیدا کرده اند را رها کردیم. خیلی از اینها در جمع امروز ما هستند و یکی از بهترین هایشان هم به زودی به جمع ما اضافه می شود. مشکلات زیادی به تازگی در عرصه تلویزیون دیده می شود. مشکلاتی که فراتر از مسائل اقتصادی است و آن انتخاب بازیگر روبرو برای برخی بازیگران است. این اتفاق به شدت به سریال سازی لطمه می زند. ما باید نیروهای گذشته را برگردانیم. امثال رضا داود نژاد و یوسف تیموری باید به تلویزیون برگردند.
مهام پس از این بازهم سرصحنه برگشت و من هم به سراغ شهین تسلیمی و یوسف تیموری که دور میز در حال صحبت بودند، رفتم.
 شهین تسلیمی:
نقش زن مقتدری را در «پنچری» بازی می کنم
ابتدا شهین تسلیمی درباره نقش خود در پنچری گفت: نقش من در این سریال با دردسرهای عظیم فرق می کند، در آن جا صاحبخانه ای بودم که از نظر مالی در مضیقه بود و اصرار داشت که سروقت اجاره اش را بگیرد، اما اینجا خیلی مهربان هستم. «دلبر» کاراکتر جدی است که به جهت فضایی که در راستای طنز موقعیت ایجاد می شود به گونه ای وجهه طنز پیدا می کند. بازیگر روبروی من آقای نیکخواه هستند. در این کار همانطور که گفتم تفاوت هایی با سریال قبلی من وجود دارد و برخلاف نقش قبلی‏ام اوضاع مالی بهتری دارم و به شکل یک زن مقتدر ظاهر می شوم.
وی با اشاره به گروه پنچری، درمورد نتیجه این سریال و راه اندازی جریانی که مدتی است شاید کمتر در تلویزیون دیده شده، یادآور شد: امیدوارم این جریان اتفاق بیفتد، چرا که علاوه بر بازیگران خوبی که مدتی است کمتر دیده شده اند کارگردان و تهیه کننده کاربلدی بالای سرکار حضور دارند و مثل دردسرهای عظیم که بین مردم جای خودش را باز کرد، من فکر می کنم برای این مجموعه هم شاهد همان محبوبیت و شاید بیشتر باشیم.
 یوسف تیموری:
طنز در این سریال تنها به متن محدود نیست!
تیموری هم در ادامه درباره نقش خود در این سریال بیان کرد: نقش حمید پسر تحصیل کرده جوانی را دارم که می‌خواهد ازدواج کند. در این راستا مشکلاتی در حوزه کار و زندگی برایش پیش می‌آید که باید آنها را از سر راهش بردارد تا به هدفش برسد. این مسائل داستان موجود را شکل می‌دهند. حمید لولایی به عنوان عمویی که سرپرست من است نقش دارد و رضا داوودنژاد نیز با تیمی از بازیگران طنز در کنار هم هستیم.
او درباره تم «پنچری» نیز گفت: زمینه‌ داستان کار جدی است و همه چیز در موقعیت پیش می‌آید. در اینجا همه چیز مشخص، کامل و محکم است و طنز آن به متنی که تنها روی کاغذ نوشته شده باشد محدود نیست. موقعیت بازی‌ها به گونه‌ای است که با حضور کاراکترهای دیگری چون حمید لولایی و رضا داودنژاد فضای طنز شکل می‌گیرد.
وی افزود: تا الان ۱۲ قسمت کار نوشته شده و چندین بار آن را دورخوانی کرده‌ایم. هر کسی تکلیف و نقش خودش را می‌داند. فیلمنامه نیز کاملا درست و با چارچوبی صحیح است که امیدوارم در نهایت منجر به تولید یک سریال کمدی، تراژدی و ملودرام شود.
 رضا داودنژاد:
 می خواهم در کمال سلامت به کارم ادامه دهم!
تقریبأ به ظهر نزدک شده بودیم، که رضا داودنژاد هم بعد از لحظاتی غیبت، به لوکیشن برگشت و در گفت و گویی که با هم داشتیم، عنوان کرد: در این سریال من نقش قادر را بازی می کنم، اما قادر، قادر به انجام هیچ کاری نیست.
وی با اشاره به رفع حواشی پیش آمده پیرامون او، با بازی در پنچری و سری جدید زیرآسمان شهر، افزود: خوشحالم که بعد از مدت ها غیبت با دو سریال خوب به تلویزیون بازگشته ام. اولین چیزی که من را شگفت زده کرد، خواندن متن جذاب و پر کشش فیلمنامه بود. برای حضور در این سریال شوق فراوانی دارم، زیرا این مدت برخی از حاشیه ها مرا از کار دور نگه داشته بود و می خواهم در کمال سلامت به کار خود ادامه دهم.
داودنژاد خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم که این سریال یکی از آثار جذاب تلویزیون می شود.
 شهره سلطانی:
بازیگران کاربلد باعث جذب مخاطب می شوند!
و اما در آخر شهره سلطانی هم که از ابتدای کار در صحنه، حضور داشت، در گفت و گویی که داشتیم از دوری دو سال و نیمه اش ازتلویزیون و پیشنهادات بی کیفت و نامطلوبی که در این حوزه وجود داشت گفت و درمورد نقش خود در پنچری بیان کرد: من نقش دنیا را در پنچری به عنوان زنی که سال ها خارج از کشور زندگی کرده و فرهنگ غربی دارد بازی می کنم. فردی که کار اصلی اش آنجاست و شرکتی هم در ایران دارد و با ماجراهایی روبه رو می شود که داستان را شکل می دهد. دنیا زنی مستقل، محکم و همیشه روی پای خودش بوده. او از قشر مرفه جامعه است، دغدغه مالی نداشته و همواره هر چیزی که دلش می خواسته را در زندگی داشته است، به همین جهت به همه چیز نگاه مالکیت دارد.
او هم در مورد تم و قدرت محصول نهایی این کار برای جذب مخاطب گفت: از نظر نزدیکی اتفاقات داستان به زندگی، معتقدم که همه چیز می تواند واقعیت داشته باشد و مخاطب را دربربگیرد. در مورد جذب مخاطب هم فکر می کنم قصه شیرین و جذابی است، به ویژه این که مخاطب مجددأ بازیگران تکراری را نمی بیند. من برای همه احترام قائل هستم، اما وجود افرادی که مدتی فعالیت آن چنانی در تلویزیون نداشتند و مدام در هر پروژه ای نبودند؛ یوسف تیموری، رضا داوودنژاد، حمید لولایی، مریم سعادت و درکل یک تیم خوب که هوشمندانه انتخاب شده اند می تواند باعث شود تا مردم بازیگرانی که دوست دارند را ببینند. بنا به این موارد من معتقدم علاوه بر قصه کار، تهیه کننده و کارگردان ماهر، گروهی از بازیگران کاربلدی که می توانند مخاطبان مجموعه هستند. من به این کار خوشبین هستم و امیدوارم اتفاقات خوبی بیافتد.
بعد از این گپ و گفت ها بازهم به طبقه دوم برگشتم، این بار سکانس دیگری در داخل خانه در حال ضبط بود و پیش از آن هم، مهام و نیک نژاد به همراه بازیگران ،مشغول دورخوانی چندین باره نقش ها بودند.
کمی استراحت و بازهم سه، دو، یک و سکوت! ، ضبط شروع شد…
افت آثار نمايشي، اخبار جديد از رفت و‌ آمد مديران جام جم نشين، بي پولي، اسپانسر و...

آخرین اخبار

پخش زنده لالیگای اسپانیا مسابقه تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا  ساعت 22:30 هفته ورزشی با شبکه سه سیما مسابقات کشتی انتخابی المپیک فرانسه2024 در قرقیزستان استقلال تهران میزبان شمس آذر قزوین صنعت نفت آبادان - پرسپولیس پنجشنبه 30 فروردین از شبکه سه سیما لیگ قهرمانان اروپا؛منچستر سیتی - رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری" پخش زنده مسابقات جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر پخش زنده فوتبال ایران - امارات از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال ایران - هنگ‌کنگ از شبکه سه سیما آخرهفته با پخش قسمت‌های هفتم و هشتم از فصل دوم "سرزمین مادری" پخش زنده فوتبال ایران - فلسطین از شبکه سه سیما سریال «بیست‌کووید» از امشب به روی آنتن شبکه سه مسابقه "پانتولیگ" با اجرای محمدرضا گلزار + تیزر فصل جدید برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» + تیزر

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها