اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

نویسنده و کارگردان خط :

نویسنده و کارگردان خط :

 نویسنده و کارگردان "خط":ناظرپخش را در کنار خودم دیدم/تاکید بر فرهنگ ایرانی و فرهنگ پهلوانیعباس رنجبر نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی "خط" که پخش آن به تازگی از شبکه سه سیما به پایان رسید، تحلیل و دیدگاه خود را در رابطه با برخی کاراکتر های این سریال بیان کرد.به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما، عباس رنجبر نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی "خط" درباره شخصیت های آن گفت:هر کدام از شخصیت های سریال دارای چند لایه و چند وجهی هستند. اگر بخواهیم از حاج رئوف شروع کنیم باید او را فردی بدانیم که در لوح وجود سیاوش به عنوان جوانی که ظاهرا بزهکار است، فطرتی پاک پیدا و ابعادی از شخصیت او را کشف می کند که دیگران به آن واقف نیستند و توجه ندارند.

 نویسنده و کارگردان "خط":
ناظرپخش را در کنار خودم دیدم/تاکید بر فرهنگ ایرانی و فرهنگ پهلوانی
عباس رنجبر نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی "خط" که پخش آن به تازگی از شبکه سه سیما به پایان رسید، تحلیل و دیدگاه خود را در رابطه با برخی کاراکتر های این سریال بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما، عباس رنجبر نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی "خط" درباره شخصیت های آن گفت:
هر کدام از شخصیت های سریال دارای چند لایه و چند وجهی هستند. اگر بخواهیم از حاج رئوف شروع کنیم باید او را فردی بدانیم که در لوح وجود سیاوش به عنوان جوانی که ظاهرا بزهکار است، فطرتی پاک پیدا و ابعادی از شخصیت او را کشف می کند که دیگران به آن واقف نیستند و توجه ندارند.


در واقع حاج رئوف گذشته خود را در آیینه سیاوش می بیند. در فرهنگ ایرانی و فرهنگ پهلوانی رابطه مرید و مراد بودن نهادینه شده است و حس خوبی به همراه دارد. در دین هم بر این نوع رابطه تاکید شده است. استادان معمولا سرمشق شاگردانشان بوده اند و این نثر صریح قرآن است که می فرماید: ما جهان را بدون اسوه (الگو) خلق نکرده ایم.
وی در همین رابطه ادامه داد:
پری یا پریسا هم به عنوان کاراکتر دیگری از این سریال نمادی از جوانان امروزی است که دچار بحران هویت شده اند. زیاده خواهند و عدم شناخت آن ها از دنیای پیرامونی شان باعث شده تا به هرجا سرک بکشند. هیچ چیز راضی شان نمی کند. در نهایت هم خیلی زود خسته و درمانده می شوند و سرخورده به پله اولی که قرار داشتند باز می گردند.
نویسنده و کارگردان سریال "بال های خیس" در پاسخ به این که چه مفاهیمی را از نحوه طراحی تیتراژ ابتدایی و پایانی سریال دنبال می کردید، افزود:
سریال خط با باران رحمت الهی شروع می شود. بر چهره سیا می بارد و در نهایت هم با شعله ور شدن آتش وجودی سیاوش پایان می یابد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خط با سانسور هم مواجه شد یا نه، بیان داشت:
در طول بیش از سه دهه ای که در صداوسیما فعالیت کرده ام هیچ وقت به ناظر کیفی اعتقاد نداشته ام. اما معتقدم بازبین پخش نقش مهمی در یک تولید تلویزیونی دارد. به شرط این که رسانه را به خوبی بشناسد و در حوزه سینما و تلویزیون هم تحصیل کرده باشد. کار بازبین پخش مانند کنترل کیفی خط تولید کارخانه خودرو سازی است. اگرچه چندین مهندس و کارگر در سرهم کردن قطعات خودرو نقش دارند اما نفش آخرین فرد یعنی مهندس ناظر که برچسب "کنترل شد" را می زند به راننده اطمینان می بخشد خودرو سالم است.
رنجبر همچنین افزود:
من هیچ وقت بازبین پخش را در طول پخش سریال خط در مقابل خودم ندیدم. بلکه او را کنار خودم و مشاور برنامه دیدم. گاهی برای حذف یا اصلاح یک جمله ساعت ها بحث و تبادل نظر صورت می گرفت و تعامل خیلی خوبی در این بخش وجود داشت.
مجموعه تلویزیونی خط کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به نویسندگی و کارگردانی عباس رنجبر و تهیه کنندگی پریوش کاشانی است که پخش آن پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه به پایان رسید. این مجموعه داستان سیاوش سالار است که تحت تعلیم و تربیت فردی به نام حاج رئوف و به خاطر عشق و علاقه به دختر او سوگند دچار تحول اخلاقی و شخصیتی می شود. همچنین نشست نقد و بررسی این سریال روز دوشنبه ساعت 18 در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود.


آخرین اخبار

پخش زنده تاتنهام - منچستر سیتی با شبکه سه سیما پخش مستقیم استقلال - فولاد با برنامه فوتبال برتر یکشنبه فوتبالی با لیگ انگلیس و پرتغال دهه کرامت با "روزی روزگاری برادر" در شبکه سه سیما جدال حساس تیم‌های پاری‌سن ژرمن-دورتمند و رئال مادرید-بایرن مونیخ به روی آنتن شبکه سه پخش زنده مسابقات فوتبال نساجی - پرسپولیس و استقلال-ذوب آهن پخش زنده مسابقه فوتبال دورتمند آلمان و پاری‌سن ژرمن فرانسه از شبکه سه سیما تراکتور - استقلال و پرسپولیس - سپاهان در فوتبال برتر پخش زنده لالیگای اسپانیا مسابقه تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا  ساعت 22:30 هفته ورزشی با شبکه سه سیما مسابقات کشتی انتخابی المپیک فرانسه2024 در قرقیزستان استقلال تهران میزبان شمس آذر قزوین صنعت نفت آبادان - پرسپولیس پنجشنبه 30 فروردین از شبکه سه سیما لیگ قهرمانان اروپا؛منچستر سیتی - رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری"

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها