اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

ارشا اقدسی بدلکار سینما و تلویزیون در یک فنجان چای :دوست دارم از برج میلاد بپرم/ ما باعث تعادل جهان می شویم

ارشا اقدسی بدلکار سینما و تلویزیون در یک فنجان چای :دوست دارم از برج میلاد بپرم/ ما باعث تعادل جهان می شویم

ارشا اقدسی بدلکار فیلم های سینمایی و مجموعه های نمایشی که عنوان برترین بدلکار مسابقات بدلکاری روسیه را برای چپ کردن اتومبیل در سال 2012 یدک می کشد، با حضور در برنامه "یک فنجان چای" از سختی ها و الزامات این رشته هنری و صنعتی گفت. به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما، ارشا اقدسی بدلکار سینما و تلویزیون که از شاگردان مرحوم پیمان ابدی بوده است، عصر امروز_یکشنبه 7 دی_ در برنامه "یک فنجان چای" گفت: بدلکاری به نوعی همان کتک خوردن به مفهوم سابق در سینماست اما با پیشرفت فناوری در سال های اخیر این رشته هم پیشرفت های زیادی داشته است. به طور کلی بدلکاری را می توان با دو شیوه در سریال ها و فیلم ها اجرا کرد.

ارشا اقدسی بدلکار فیلم های سینمایی و مجموعه های نمایشی که عنوان برترین بدلکار مسابقات بدلکاری روسیه را برای چپ کردن اتومبیل در سال 2012 یدک می کشد، با حضور در برنامه "یک فنجان چای" از سختی ها و الزامات این رشته هنری و صنعتی گفت.
 به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما، ارشا اقدسی بدلکار سینما و تلویزیون که از شاگردان مرحوم پیمان ابدی بوده است، عصر امروز_یکشنبه 7 دی_ در برنامه "یک فنجان چای" گفت: بدلکاری به نوعی همان کتک خوردن به مفهوم سابق در سینماست اما با پیشرفت فناوری در سال های اخیر این رشته هم پیشرفت های زیادی داشته است. به طور کلی بدلکاری را می توان با دو شیوه در سریال ها و فیلم ها اجرا کرد.


وی افزود: نخست این که یک سری حرکات از بدلکار خواسته می شود. دوم این که همه مراحل از طراحی تا اجرا به او سپرده می شود. ضمن این که بدلکاری یک کار کاملا تیمی است و اجرای صحنه ها به هیچ وجه با کار و تلاش یک نفر عملی نمی شود. همچنین این رشته به نظر من به تعادل جهان کمک می کند.
اقدسی با تاکید بر این که بدلکاری ترکیبی از هنر و صنعت است، ادامه داد: بدلکاری در حال حاضر به سمتی پیش می رود که بازیگر خود مجری آن باشد و تدارک و زمینه سازی برای اجرای یک صحنه هم توسط بدلکار صورت بگیرد. زیرا بیننده دوست دارد ببیند قهرمان قصه خود صحنه ای را اجرا می کند. این رشته را باید یک هنرصنعتی دانست. در واقع سینما هم خود صنعتی است که به واسطه آن می توان فرهنگ و هنر را نشان داد.
وی درباره نحوه آشنایی اش با مرحوم پیمان ابدی نیز گفت: من برای رشته تربیت بدنی از کشور ایتالیا بورسیه شده بودم که به طور اتفاقی با مرحوم ابدی آشنا شدم. پیش ایشان رفتم تست دادم و برای بدلکاری پذیرفته شدم. اگرچه قبل از ایشان هم کسانی بدلکاری را در ایران دنبال می‌کردند اما مرحوم ابدی اولین کسی بودند که با شیوه ای امروزی بدلکاری را در مدل های جدید خود معرفی کردند.
وی درباره تجربه حضور خود در مسابقات بدلکاری روسیه و کسب جایزه نخست این مسابقات توضیح داد: سه سال پیش در ایران موفق شدیم با اتومبیل دو دور روی هوا بچرخیم که تاکنون در کل دنیا فقط دو نفر موفق به این کار شده اند. به خاطر این اتفاق هم به مسابقات بدلکاری روسیه دعوت شدیم و در آنجا هم توانستیم در ماده چپ کردن اتومبیل که با شاخصه های مختلفی از جمله متعداد ملق خوردن ها و نحوه آن ارزیابی می شود مقام اول را کسب کنیم.
این بدلکاری که تجربه همکاری با پروژه های ترکی، آمریکایی و هندی را در این حوزه دارد، اضافه کرد: سینمای هند به واسطه اغراقی که در آن هست بدلکاری را با شدت بیشتری دنبال می کند و تفاوت سطح بدلکاری آن با ایران هم تنها به خاطر هزینه ای است که صرف این رشته در هند می شود. حال آن که در ایران هم تکنولوژی و هم نیروهای فعال و باانگیزه و استعداد زیادی وجود دارد که باید از آن ها بهره گرفت.
وی همچنین با ابراز تمایل به پریدن از فراز برج میلاد یادآور شد: اگر نوجوانی می خواهد بدلکار شود پیش از هر چیز باید ابتدا از خود بپرسد که آیا واقعا این رشته را دوست دارد یا نه و در حال حاضر در ایران هم دوره هایی برای آموزش این حرفه وجود دارد.
"یک فنجان چای" به تهیه کنندگی و اجرای شاهین جمشیدی کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست و در هر قسمت میزبان نمایندگانی از اصناف و شغل های مختلف، ورزشکاران و هنرمندان و نخبگان و مخترعان است. این برنامه روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت 15:30 روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

آخرین اخبار

پخش مستقیم استقلال - فولاد با برنامه فوتبال برتر یکشنبه فوتبالی با لیگ انگلیس و پرتغال دهه کرامت با "روزی روزگاری برادر" در شبکه سه سیما جدال حساس تیم‌های پاری‌سن ژرمن-دورتمند و رئال مادرید-بایرن مونیخ به روی آنتن شبکه سه پخش زنده مسابقات فوتبال نساجی - پرسپولیس و استقلال-ذوب آهن پخش زنده مسابقه فوتبال دورتمند آلمان و پاری‌سن ژرمن فرانسه از شبکه سه سیما تراکتور - استقلال و پرسپولیس - سپاهان در فوتبال برتر پخش زنده لالیگای اسپانیا مسابقه تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا  ساعت 22:30 هفته ورزشی با شبکه سه سیما مسابقات کشتی انتخابی المپیک فرانسه2024 در قرقیزستان استقلال تهران میزبان شمس آذر قزوین صنعت نفت آبادان - پرسپولیس پنجشنبه 30 فروردین از شبکه سه سیما لیگ قهرمانان اروپا؛منچستر سیتی - رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری" پخش زنده مسابقات جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها