اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

ویژه های تاسوعا و عاشورای حسینی شبکه سه سیما

ویژه های تاسوعا و عاشورای حسینی شبکه سه سیما

در آستانه فرارسیدن  نهم و دهم  ماه محرم الحرام ,ویژه های  شبکه سه سیما معرفی شد.پخش زنده آیین عزاداری سنتی در حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی (ع) این شهرستان در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده و همه ساله آیین های عزاداری ماه محرم به شکل خاص توسط مردم شهرستان در قالب دستجات عزاداری سینه زن و زنجیر زن صورت می پذیرد .شبکه سه سیما با پخش عزاداری های سنتی دوستداران حسینی در آران و بیدگل  همراه با سوگواران سالار شهیدان می شود . این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست به تهیه کنندگی میثم آقابیکی است که دوشنبه 12 و سه شنبه 13 آبان ساعت 9:30  تا14:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .

در آستانه فرارسیدن  نهم و دهم  ماه محرم الحرام ,ویژه های  شبکه سه سیما معرفی شد.
پخش زنده آیین عزاداری سنتی در حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی (ع)
این شهرستان در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده و همه ساله آیین های عزاداری ماه محرم به شکل خاص توسط مردم شهرستان در قالب دستجات عزاداری سینه زن و زنجیر زن صورت می پذیرد .شبکه سه سیما با پخش عزاداری های سنتی دوستداران حسینی در آران و بیدگل  همراه با سوگواران سالار شهیدان می شود . این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست به تهیه کنندگی میثم آقابیکی است که دوشنبه 12 و سه شنبه 13 آبان ساعت 9:30  تا14:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .


  «توتیا»
برنامه «توتیا»  به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی صاحبی  مجموعه مستندی ترکیبی است که  در ماه محرم هرشب از شبکه سه سیما پخش می شود. این برنامه در 13 قسمت 30 دقیقه ای به موضوع عزاداری و خادمان حضرت سیدالشهدا(ع) می پردازد.
به تصویر کشیدن وقایع و سوژه های ناب مربوط به دستگاه حضرت سیدالشهدا(ع) و گفت و گو با ذاکران، شاعران و خادمان امام حسین(ع) از محورهای اصلی این برنامه است
این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست و در ماه محرم در  روزهای یکشنبه 11 آبان 20:10 ،دوشنبه 12 و سه شنبه 13 آبان ساعات 19:45  ، چهارشنبه 14 آبان ساعت  20:00  وپنج شنبه و جمعه 15 و 16 آبان ساعت 19:50 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
ترویج عزاداری های سنتی و پخش مداحی ها از شبکه سه سیما
مداحی سعید حدادیان در هیات رزمندگان اسلام  به تهیه کنندگی محمد رضا ایاز نیز از دیگر ویژه برنامه های محرم شبکه سه سیماست که در روزهای شنبه،دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه ساعت 17:15 و جمعه ساعت16:30 از شبکه سه سیما پخش می شود. همچنین مداحی حاج محمدرضا طاهری از شنبه تا جمعه بجز دوشنبه و سه شنبه  ساعت 12:40 ، مداحی حاج مهدی میرداماد هر روز ساعت  19:00  و مداحی حاج مهدی سلحشور  هر روز ساعت 14:30 و جمعه ها ساعت14:00 روانه آنتن شبکه سه سیما می شود. پخش عزاداری های حسینی با هدف ترویج عزاداری های سنتی از جمله برنامه هایی است که گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سیما در کنار سایر برنامه های مناسبتی این ایام آماده کرده است.
"مثل باران"
"مثل باران" نیز عنوان برنامه دیگری است که تصاویری از دوازدهمین همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی  و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت و کلام این افراد را در بر می گیرد. این برنامه روزهای  دو شنبه 12آبان ساعت 7:00 روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد.
گفت و گو با بیش از 20 تن از پیر غلامان اهل بیت حاضر در این اجلاس، تشریح تفاوت های انواع مداحی ها و آسیب شناسی این حوزه از سایر بخش های برنامه است. این برنامه کاری از گروه فرهنگ و دانش شبکه سه سیما است  که در مناسبت های مذهبی از شبکه سه سیما پخش می شود.
«نامه های شفاهی » از حال و هوای زائران حسینی می گوید
"نامه های شفاهی " در دوقسمت جداگانه هم به عزاداری های مردم ترکمن صحرا می پردازد . نامه های شفاهی در قسمتی دیگر با به تصویر کشیدن عزاداری مردم روستای هر دو آبرود ، روستایی از توابع عباس آباد واقع در مازندران به سبک خاص عزاداری و نوع نذری هایی که به مناسبت  ایام شهادت سالار شهیدان می پردازد .این برنامه ها در دوقسمت جداگانه یکشنبه  11آبان  و چهارشنبه  14 آبان  ساعت 11:00روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد .
تصاویری از اماکن متبرکه  و زیارتی  و حال و هوا و فضای معنوی زائران  از دیگر بخش های برنامه است.
"نامه های شفاهی " به تهیه کنندگی جان میرزایی کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست.
 بصیرت عاشورایی  
گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما با مشارکت سازمان اوقاف در راستای احیای بصیرت عاشورایی برنامه هایی مرتبط با این موضوع تولید کرده است . این برنامه از روزهای   ،از  دوشنبه12 تا پنجشنبه15 آبان  ساعت 17:40  از شبکه سه سیما پخش می شود.
این برنامه در کنار عزادارن حسینی  به پخش عزاداری های برپا شده در امامزاده ها ودیگر اماکن وقف شده برای عزاداری امام حسین (ع) ، می پردازد و نیز گزارشی از عملکرد فرهنگی این اماکن دارد .این برنامه در 8 قسمت 20 دقیقه ای به تهیه کنندگی سعید عباسی برای شبکه سه سیما تهیه و تولید شده است .
مباحث عاشورا و اهداف حماسه حسینی  درسمت خدا
"سمت خدا "که هر روز به موضوعاتی از قبیل تفسیر قرآن کریم و شرح دعای جامعه کبیره و زندگی پر برکت و سیره امیر المومنین می پردازد به مناسبت شهادت سالار شهیدان هر روز موضوعات خود را با مباحث عاشورا و ریشه های این نهضت و اهداف حماسه حسینی تلفیق کرده است . پرسش و پاسخ در مورد قیام عاشورا از دیگر موضوعاتی است که سمت خدا به آن می پردازد .
گفتنی است این برنامه کاری از گروه فرهنگ ومعارف شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سیدحسینی و مناجاتی است که شنبه 10 و یکشنبه  11و چهارشنبه 14 آبان  از شبکه سه سیما ساعت 13:30پخش می شود و باز پخش آن هر روز بجز جمعه ها ساعت 5:15 بامداد است .  
«خطبه عشق »
خطبه های موثر و شور انگیز امام حسین در مسیر مدینه تا کربلا در برنامه" خطبه عشق " همراه  با عزاداران حسینی می شود . این برنامه که از یکشنبه 5 آبان شروع شده است روزهای   چهارشنبه 14، پنج شنبه 15 ، جمعه 16 آبان ساعت 19:20 روی آنتن شبکه سه سیما می رود .
"خطبه عشق"  با تحلیل خطبه های امام حسین(ع) سعی بر بیان پیام عاشورایی سالار شهیدان دارد . امام حسین (ع) در طول مسیرشان خطبه ها و فرمایشاتی با افراد متعددی داشتند ." خطبه عشق " از نحوه تاثیر این خطبه ها بر افراد مختلف می گوید، افرادی که با شنیدن فرمایشات سید الشهدا ایشان را یاری و همراهی کردند  وگروهی که حتی با شنیدن خطبه های امام حسین ، آن امام همام را یاری نکردند. این برنامه در 13 قسمت به مدت 20 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می شود.
این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی به تهیه کنندگی علی جهانبخش است که به مناسبت ایام محرم الحرام از شبکه سه سیما پخش می شود.


آخرین اخبار

پخش مستقیم استقلال - فولاد با برنامه فوتبال برتر یکشنبه فوتبالی با لیگ انگلیس و پرتغال دهه کرامت با "روزی روزگاری برادر" در شبکه سه سیما جدال حساس تیم‌های پاری‌سن ژرمن-دورتمند و رئال مادرید-بایرن مونیخ به روی آنتن شبکه سه پخش زنده مسابقات فوتبال نساجی - پرسپولیس و استقلال-ذوب آهن پخش زنده مسابقه فوتبال دورتمند آلمان و پاری‌سن ژرمن فرانسه از شبکه سه سیما تراکتور - استقلال و پرسپولیس - سپاهان در فوتبال برتر پخش زنده لالیگای اسپانیا مسابقه تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا  ساعت 22:30 هفته ورزشی با شبکه سه سیما مسابقات کشتی انتخابی المپیک فرانسه2024 در قرقیزستان استقلال تهران میزبان شمس آذر قزوین صنعت نفت آبادان - پرسپولیس پنجشنبه 30 فروردین از شبکه سه سیما لیگ قهرمانان اروپا؛منچستر سیتی - رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری" پخش زنده مسابقات جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها