مسعود آب پرور کارگردان سریال "زخم" معتقد است: در آثار اکشن و پلیسی توجه مخاطب بیشتر صرف جلوه های بصری و تعقیب و گریزهاست و این باعث می شود تمرکز کمتری بر متن داشته باشد.
مسعود آب پرور کارگردان مجموعه تلویزیونی "زخم" که پخش آن شب گذشته به پایان رسید، با اشاره به تفاوت های سریال های اکشن و پلیسی با مجموعه های اجتماعی گفت: در سریال های پلیسی جلوه های بصری با ویژگی های سرگرم کننده می تواند ذهن بیننده را از توجه دقیق به دیالوگ ها و بعضی دیگر از ویژگی های سریال برداشت.
وی افزود: اما در آثار ملودرام آنچه که در درجه اول توجه مخاطب را به خود جلب می کند فیلمنامه است و کارگردان هم باید به این مهم توجه داشته باشد. فیلمنامه یک سریال یا فیلم است که می تواند باعث جذب مخاطب شود یا بر عکس برای او دافعه ایجاد کند و در اینجا نویسنده باید مهارت های خود را به رخ بکشد.
کارگردان سریال "هوش سیاه" و مشاور کارگردان نمایش "ریچارد سوم" در پاسخ به این که کدامیک از شیوه های نگارش همزمان با روند تولید و یا شروع با فیلمنامه ای آماده برای وضعیت فعلی سریال سازی در ایران مناسب تر است، بیان داشت: پاسخ به این سوال مستلزم توجه به ویژگی کارهای مختلف است و هر سریال مقتضیات خاص خود را دارد. برای مثال سریال های اجتماعی با رویکرد طنز به دلیل این که زمان بیشتری روی آنتن هستند، می توانند همزمان با روند تولید نیز پخش داشته باشند و فیلمنامه شان هم با توجه به بازخوردهای مخاطبان تغییراتی داشته باشد. این سریال ها در هر جلسه تصویربرداری تا ضبط 10 الی 15 دقیقه هم پیش می روند. اما در سریال هایی که هدفمند هستند مانند هوش سیاه که تجربه قبلی من بود، معمولا باید با چکش کاری و معماری و چیدمان خاصی حرکت کرد.
آب پرور ادامه داد: در "زخم" هم همین فرآیند طی شد. فیلمنامه این سریال طی دو سال نوشته و تحقیقات زیادی درباره سوژه ها انجام شده است. هرچند هنوز تا روزهای پایانی ضبط هم تغییراتی در متن داشتیم و نگارش همزمان ادامه یافت.
پخش مجموعه تلویزیونی "زخم" به تهیه کنندگی محسن علی اکبری و نویسندگی سعید رحمانی شب گذشته سه شنبه 29 مهر به پایان رسید و امشب چهارشنبه 30 مهر پشت صحنه این مجموعه ساعت 20:45 روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.