اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

در مراسم تجلیل از دست اندکاران برنامه های ورزشی عنوان شد: ورزش حرفه ای بدون رسانه معنا ندارد

در مراسم تجلیل از دست اندکاران برنامه های ورزشی عنوان شد: ورزش حرفه ای بدون رسانه معنا ندارد

در مراسم تجلیل از عوامل برنامه های ورزشی سیما مدیران رسانه ملی از پوشش 4 رویداد رشته های ورزشی بستکبال، والیبال، کشتی و بازی های آسیایی در 45 روز آینده، تاسیس 10 شبکه تخصصی ورزشی، ورود دستگاه جدید سیستم پخش اچ.دی خبر دادند.به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما، مراسم تجلیل از دست اندرکاران برنامه های ورزشی رسانه ملی عصر روز گذشته- شنبه 25 مرداد- در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.در این مراسم که از ساعت 17 آغاز شد، علی دارابی معاون سیما، حسن تقدس نژاد معاون اداری مالی صداوسیما، مجید زین العابدین مدیر شبکه سه سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما، علی بخشی زاده مدیر شبکه دو سیما، صادقی مدیر شبکه ورزش، طلوعی مدیر شبکه جام جم،  علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران، خسروی وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، حسین زکایی دبیر شورای هماهنگی ورزش، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، نبی سرپرست تیم ملی فوتبال و بسیاری از بازیکنان سابق، تهیه کنندگان، مجریان، کارشناسان و دست اندرکاران برنامه های ورزشی رادیو و تلویزیون حضور داشتند.

در مراسم تجلیل از عوامل برنامه های ورزشی سیما مدیران رسانه ملی از پوشش 4 رویداد رشته های ورزشی بستکبال، والیبال، کشتی و بازی های آسیایی در 45 روز آینده، تاسیس 10 شبکه تخصصی ورزشی، ورود دستگاه جدید سیستم پخش اچ.دی خبر دادند.
به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما، مراسم تجلیل از دست اندرکاران برنامه های ورزشی رسانه ملی عصر روز گذشته- شنبه 25 مرداد- در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.
در این مراسم که از ساعت 17 آغاز شد، علی دارابی معاون سیما، حسن تقدس نژاد معاون اداری مالی صداوسیما، مجید زین العابدین مدیر شبکه سه سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما، علی بخشی زاده مدیر شبکه دو سیما، صادقی مدیر شبکه ورزش، طلوعی مدیر شبکه جام جم،  علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران، خسروی وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، حسین زکایی دبیر شورای هماهنگی ورزش، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، نبی سرپرست تیم ملی فوتبال و بسیاری از بازیکنان سابق، تهیه کنندگان، مجریان، کارشناسان و دست اندرکاران برنامه های ورزشی رادیو و تلویزیون حضور داشتند.


پوشش سه رویداد فوتبال، والیبال و کشتی عیار ورزش در رسانه را بالا برد
رضا جاودانی مجری مراسم در ابتدا با بیان مقدماتی درباره علت تشکیل نشست از مجید زین العابدین مدیر شبکه سه سیما و مسئول شورای هماهنگی ورزش سیما دعوت به سخنرانی کرد. زین العابدین با یاد کردن از مهدی نفر خبرنگار درگذشته برنامه "ورزش و مردم" به سه رویداد ورزشی اخیر در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: پوشش رسانه ای سه رویداد مهم ورزشی اخیر یعنی جام جهانی فوتبال، لیگ جهانی والیبال و مسابقات جام جهانی کشتی آزاد عیار و وزن ورزش در رسانه ملی را بیش از هر زمان دیگری  نمایان کرد و توانمندی های همکاران را در حوزه برنامه سازی ورزشی آشکار ساخت. باید گفت در این دوران هم افزایی خوبی بین همکاران سازمانی برای روانه آنتن کردن این سه رویداد به وجود آمد. یکسال پیش از شروع مسابقات جام جهانی تدارک خرید حق پخش بازی ها صورت گرفت و با وجود این که رقابت سنگینی بین کشورها در این رابطه وجود داشت و بعضی کشورها تمایل داشتند این امتیاز به طور انحصاری در اختیار آن ها باشد با حمیت سازمانی حق پخش مسابقات خریداری شد و ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای منطقه موفق به پوشش همه بازی های جام جهانی فوتبال شد.
وی پوشش رسانه رویدادهای ورزشی مذکور را تجلی سه مولفه حمیت سازمانی، همت جهادی و نوآوری و خلاقیت دانست و مصادیقی از هر سه حوزه برای تاکید بر سختی ها و دشواری های پوشش مسابقات ورزشی در سیما ارائه کرد. زین العابدین در این باره بیان داشت: برای پوشش یک مسابقه والیبال بیش از 170 نفر به طور مستقیم دخالت دارند که با گروه پشتیبانی و افرادی که به طور غیرمستقیم در این زمینه مشارکت دارند، تعدادشان به بیش از 350 نفر هم می رسد. در حالی که بیننده تنها روی آنتن صدای گزارشگر و تصویر بازیکنان را می شنود و می بیند. جالب است بدانید که در بازی تیم های ملی فوتبال ایران و آرژانتین آقای مزدک میرزایی تلاش زیادی برای رساندن خود به ورزشگاه انجام داد اما به دلیل حساسیت بازی و تاخیرهایی که در ارسال صدای او وجود داشت، امکان گزارش آقای فردوسی پور بیشتر فراهم بود. ضمن این که ما گزارشگر سومی را هم برای گزارش این بازی در استودیویی دیگر در نظر گرفته بودیم که در صورت به مشکل خوردن گزارش آقای فردوسی پور او را جایگزین می کردیم. همچنین در بازی والیبال ایران و برزیل وسیله نقلیه ای در ورزشگاه از روی کابل اس.ان.جی رد شده و کابل را پاره می کند. در حالی که تنها 20 دقیقه تا شروع بازی باقی مانده است. بنابراین همکاران ما با همت جهادی خود و با در نظر گرفتن دو سه پله پشتیبان مشکل را برطرف می کنند و بدون هیچ مشکلی مسابقه پوشش داده می شود.
مسئول شورای هماهنگی ورزش سیما ادامه داد: همچنین در رابطه با پوشش مسابقات کشتی در مجارستان صدای گزارشگر ما آقای هادی عامل سینک نبود و من که خود در پخش حضور داشتم از همکاران مان خواستم تا با مسئولیت خود من و برای بهتر شدن کیفیت صدای او و سینک شدنش با تصویر مسابقه بدون تاخیر 4 یا 5 ثانیه ای معمول پخش شود. در حالیکه این کار یک ریسک است. زیرا ممکن است کارگردان تلویزیونی آن کشور ناگهان بر تصویری سوئیچ کند که متناسب با شان و موازین رسانه ای ما نیست.
مدیر شبکه سه سیما در ادامه به 4 رویداد ورزشی مهم در 45 روز آینده و پوشش آن از سوی رسانه خبر داد و گفت: جهام جهانی بسکتبال که ایران برای دومین بار حضور در این مسابقات را تجربه می کند، جام جهانی والیبال در لهستان، جام جهانی کشتی در ازبکستان و بازی های آسیایی که کاروان 300 نفره ایران در آن حضور دارد، نیز از جمله ریدادهای مهم 45 روز آینده است که مورد پوشش رسانه ملی قرار می گیرد.
حسن تقدس نژاد معاون اداری مالی سازمان نیز در نشست با دست اندرکاران برنامه ورزشی رادیو و تلویزیون به همیاری، همسویی و ارتباط مناسب حوزه های مدیریتی بخش های مختلف سازمان و موثر بودن آن در پیشبرد اهداف سازمانی اشاره کرد و گفت: من از سال 82 با 37 سال سابقه خدمت در ورزش بازنشسته شدم و به سازمان صداوسیما آمدم. ورزش را دوست دارم می شناسم و خودم نیز ورزش می کنم.  همه اعضای این حوزه مانند خانواده اند و اتفاقا همان چیزی هم که باعث موفقیت می شود کنار گذاشتن دشمنی ها و حفظ برادری و برابری است. اگر اعضای این حوزه مانند یک خانواده کنار هم باشند، همه ناشدنی ها شدنی خواهد شد.
وی افزود: خرید حق پخش بازی های جام جهانی کار بسیاری سخت و آزاردهنده ای بود. ما این فرآیند را از پیشنهاد 30 و 40 میلیون دلاری آغاز کردیم و باوجود تمام مشکلاتی که در انتقال ارزی وجود داشت، توانستیم مبلغ آن را در نهایت به 14 میلیون دلار برسانیم. تلویزیون همه چیز را تبلیغ می کند به جز اقدامات خودش را. از طرفی اگر پخش اچ.دی نبود اجازه نداشتیم مسابقات والیبال را در ایران به پخش برسانیم. بنابراین بخشی از سختی های سازمان هم در خرید سیستم پخش اچ.دی به مبلغ 4 میلیون یورو برای زمان یک ماه مربوط می شد. در واقع فرآیندی که طی آن باید هماهنگی های لازم برای ورود این دستگاه 18 میلیارد تومانی به ارومیه و انتقال آن به تهران صورت می گرفت. ضمن این که مراقبت هایی برای آسیب ندیدن آن هم لازم بود.


رسانه و ورزش عضو یک خانواده اند
تقدس نژاد اقدامات سازمان در این بخش را با هدف جلب رضایت مردمی و ایجاد فضایی شاد و پرشور میان جوانان دانست و بیان داشت: ورزش و رسانه اعضای یک خانواده اند. رسانه بدون ورزش تعریفی ندارد. به همین دلیل است که همه شبکه های تلویزیونی تولید و پخش برنامه های ورزشی مختلفی را در دستور کار خود دارند.  ورزش قهرمانی و حرفه ای هم بدون رسانه شکل نمی گیرد. ورزش عامل موثر نشاط و سلامت در جامعه است.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به ورزش همگانی در رسانه ملی ادامکه داد: باید کمک کنیم تا ورزش همگانی در کشور رونق بگیرد و شادمانی و سلامتی در جامعه حفظ شود. ثابت شده است که توسعه اقتصادی و فرهنگی همه جانبه اجتماعی در گروی سلامتی اعضای جامعه است. از این رو دستیابی به جامعه سالم، عمر طولانی و باعزت سه عامل اصلی دارد: ورزش روزانه و مستمر، تغذیه مناسب و نشاط و شور زندگی.
ادامه مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایز برخی از عوامل برنامه های ورزشی در حوزه های فنی و پشتیبانی رقم خورد. همچنین کلیپی از پشت صحنه برنامه های ورزشی شبکه های مختلف به پخش رسید. ضمن این که با ارائه تصاویری از مرحوم علیرضا سلیمانی کشتی گیر سابق تیم ملی، مرحوم حسین معدنی مربی والیبال از خانواده های آنان تقدیر به عمل آمد. همچنین از غلامحسین مظلومی بازیکن سابق و سرمربی فوتبال نیز که در بستر بیماری است، یاد شد.
رسانه ملی رسالت ورزشی خود را به بهترین نحو انجام داد
سخنران بعدی این نشست سه ساعته کیومرث هاشمی دبیر کمیته ملی المپیک بود. وی فعالیت رادیو و تلویزیون و تلاش های ورزشکاران برای قهرمان آفرینی و مدال آوری را دارای هدف و وجوه مشترکی دانست وگفت: وقتی ورزشکاری مدال می آورد یا موفقیتی کسب می کند قطعا یک تیم پرتلاش او را حمایت کرده اند که شاید زحمات آن ها دیده و درک نشود. در رسانه هم همین طور است. وقتی برنامه ای ورزشی روی آنتن می رود قطعا تلاش های تیمی بزرگ آن را روی آنتن برده است. تلاش های رسانه ملی و دست اندرکاران ورزشی سازمان در پوشش سه رویداد مهم فوتبال، والیبال و کشتی قابل تقدیر بود. رسانه ملی به بهترین نحو رسالت خود را به انجام رساند. این مظلومیت جامعه رسانه ای کشور است که مردم پشت صحنه و سختی کارشان را نمی‌بیننند. باید قدردان زحمات همکارانمان در رادیو و تلویزیون باشیم. چراکه اگر موفقیتی کسب می شود آن دستاورد تنها متعلق به ورزشکار نیست. اساسا ورزش حرفه ای و قهرمانی بدون رسانه و پوشش آن معنایی ندارد.
رسانه چشم بیدار جامعه است
علی دارابی معاون سیما با تقدیر ویژه از مجید زین العابدین مدیر شبکه سه و مسئول شورای هماهنگی ورزش بیان داشت: رسانه ملی به عنوان حامی و همراه ورزش به وعده‌های خود عمل کرد و در حالیکه بسیاری از کشورهای که تیم شان در جام جهانی حضور داشت تنها سه بازی تیم های خود و یک بازی فینال را خریداری کرده بودند، ایران حق پخش هر 64 بازی را خریداری کرد و خدمتی دیگر به مردم و جوانان ارائه کرد.
وی ادامه داد: بازخوانی اهمیت ورزش در این جمع فصل مشترکی میان ما در رسانه و شما در حوزه ورزش است. ورزش دیگر به عنوان یک امر حاشیه ای و فرعی مطرح نیست. بلکه رابطه معناداری با توسعه، انسجام ملی، کسب منزلت، سلامت و نشاط جامعه، غرور ملی، رونق کسب و کار، گردشگری و جذب ترویسم و انتقال فرهنگ دارد. وظیفه رسانه است که اهمیت آن را به درستی برای مسئولان تبیین کند تا در نظام تخصیص بودجه جایگاه بایسته ای بیابد. دولت، مجلس و سایر نهادهای مرتبط نیز باید عزم ملی برای ترسیم نقشه راه و تدوین سند چشم انداز را داشته باشند تا بتوانیم پیش‌بینی کنیم فوتبال، والیبال و سایر رشته های ورزشی ما در آینده ای نه چندان دور به چه جایگاهی خواهند رسید.
رسانه ملی حامی همیشگی ورزش است
وی اضافه کرد: ما در رسانه ملی همیشه حامی و پشتیبان ورزش بوده ایم. چنانچه تشکیل شورای ورزش در سیما، راه اندازی شبکه 24 ساعته ورزش، اهتمام شبکه های مختلف تلویزیونی به برنامه های ورزشی، تربیت نسل جدید گزارشگران و تحولات فنی و سیستم اچ.دی از مصداق های آن است. رسانه چشم بیدار جامعه است و همانطور که تلاش ها و افتخار آفرینی های ورزش را می بیند به نقاط ضعف هم توجه دارد، از مسئولان می خواهد دلایل عدم موفقیت ها و هزینه های هنگفت برخی رشته ها را برای مردم واکاوی کنند. به الگوهای ورزشی و معرفی شان توجه می کند زیرا اگر به توسعه پایدار اجتماعی توجه داریم باید داشتن جامعه سالم و بانشاط را از مولفه های آن بدانیم که تحققش در گروی توجه به ورزش است.
معاون سیما در پایان از تاسیس و راه اندازی 10 شبکه تخصصی ورزشی در رسانه ملی خبر داد و رسیدن 150 میلیون پیامک مردمی به برنامه "2014" را از مصادیق اقبال گسترده مردم به برنامه های ورزشی دانست.
همچنین پایان مراسم تقدیر از عوامل برنامه ورزشی سیما با اهدای لوح تندیس و جوایز به مجریان، تهیه کنندگان برنامه های ورزشی و مدیران دست اندرکاران در این حوزه رقم خورد.

آخرین اخبار

پخش زنده تاتنهام - منچستر سیتی با شبکه سه سیما پخش مستقیم استقلال - فولاد با برنامه فوتبال برتر یکشنبه فوتبالی با لیگ انگلیس و پرتغال دهه کرامت با "روزی روزگاری برادر" در شبکه سه سیما جدال حساس تیم‌های پاری‌سن ژرمن-دورتمند و رئال مادرید-بایرن مونیخ به روی آنتن شبکه سه پخش زنده مسابقات فوتبال نساجی - پرسپولیس و استقلال-ذوب آهن پخش زنده مسابقه فوتبال دورتمند آلمان و پاری‌سن ژرمن فرانسه از شبکه سه سیما تراکتور - استقلال و پرسپولیس - سپاهان در فوتبال برتر پخش زنده لالیگای اسپانیا مسابقه تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا  ساعت 22:30 هفته ورزشی با شبکه سه سیما مسابقات کشتی انتخابی المپیک فرانسه2024 در قرقیزستان استقلال تهران میزبان شمس آذر قزوین صنعت نفت آبادان - پرسپولیس پنجشنبه 30 فروردین از شبکه سه سیما لیگ قهرمانان اروپا؛منچستر سیتی - رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری"

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها