اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

به نقل از روابط عمومی رسانه ملی

ویژه‌ برنامه‌های رسانه ملی در ایام اربعین

شبكه های سراسری رسانه ملی در ایام منتهی به اربعین حسینی با تدارك ویژه برنامه‌هایی زائران اباعبدالله الحسین (ع) را همراهی می‌كنند.

  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ مراكز استانی صدا و سیما در ایام منتهی به اربعین با تدارك بیش از 14 هزار دقیقه برنامه، علاوه بر اطلاع‌رسانی كامل و جامع از راهپیمایی بزرگ اربعین؛ عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را از معارف وسیع این روز باشكوه بهره مند خواهند كرد. علاوه بر 14 هزار دقیقه برنامه مستند و تولیدی از راه پیمایی اربعین، ویژه برنامه های متفاوتی در هفته منتهی به اربعین در شبكه‌های استانی و سراسری پخش خواهد شد.
شبكه تلویزیونی قرآن و معارف سیما با ویژه برنامه «عطر اربعین» علاوه بر پوشش زنده مراسم پیاده‌روی اربعین؛ با ویژه برنامه‌های متنوعی مخاطبان را در طول روز همراهی می كند. «عطر اربعین» از ساعت 6 تا 23 به‌صورت زنده در زمان‌های مختلف از شبكه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. این طرح به صورت متناوب در طول روز علاوه بر پخش ویژه برنامه های مربوط به اربعین و راهپیمایی مسیر عشق، اخبار و اطلاعات لازم مراسم پیاده‌روی امسال اربعین حسینی را در اختیار مخاطبان قرار دهد.
شبكه افق نیز با ویژه برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» با موضوع اربعین و حماسه میلیونی زائران حسینی، این هفته هر شب به صورت زنده با مخاطبان همراه می‌شود. این برنامه كه از شنبه 13 آبان آغاز شده است، تا پنجشنبه 18 آبان هر شب ساعت 22 به صورت زنده پخش می‌شود و در هر قسمت، به یكی از مباحث پیرامون اربعین و حماسه میلیونی حضور زائران حسینی از اقصی نقاط دنیا در پیاده‌روی اربعین می‌پردازد.
اما در شبكه یك، به منظور پوشش تصویری حضور گسترده و میلیونی زائران به مناسبت اربعین امام حسین(ع)، ویژه برنامه «نوای حسینی» هر روز به طور زنده از شبكه یك سیما پخش می شود. «نوای حسینی» هر روز در سه بخش 10 دقیقه ای از طریق ارتباط زنده با كربلای معلی، حال و هوای راهپیمایان و شركت كنندگان ایرانی را به نمایش می‌گذارد. اولین ارتباط ساعت 12 و قبل از برنامه «سیمای خانواده»، ارتباط دوم ساعت 14:40 و بعد از بخش خبری نیمروزی و سومین ارتباط زنده ساعت 17 از شبكه یك سیما پخش می‌شود.
ویژه برنامه «پیاده آمده ایم» نیز از تداركات شبكه یك سیما برای ایام اربعین است. در این برنامه حجت‌الاسلام پناهیان درباره زیارت اربعین و ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) صحبت می كند. برای تولید این برنامه، برای نخستین بار یك استودیوی كامل و مجهز در مسیر پیاده روی اربعین در عمود 1120 تاسیس شده است.
پخش تصاویری از زائران پیاده امام حسین علیه السلام، تصاویری از بین الحرمین، برقراری ارتباط مردمی با عنوان «صدای‌تان در كربلا شنیده می‌شود» و سلام نیابتی از جمله بخش‌های برنامه «پیاده آمده ایم» است. این برنامه هر شب ساعت 20 پخش می‌شود.
در شبكه دو؛ نخستین قسمت از برنامه تركیبی «اقیانوس آرام» به عنوان اولین برنامه زنده مختص نوجوانان كه در كربلا تولید می‌شود از پنجشنبه یازدهم آبان، ساعت 17:30، از شبكه دو سیما پخش شد. پخش این برنامه كه به مدت هشت شب تا پنجشنبه 18 آبان، مصادف با اربعین حسینی ادامه خواهد داشت در استودیوی عصر بر فراز ساختمان مشرف به گنبد طلایی حرم اباعبدالله الحسین (ع) به صورت زنده آغاز می‌شود.
«اقیانوس آرام» هر شب با دو میهمان تقدیم مخاطبان خواهد شد كه بخش اول آن با حضور یك میهمان در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری اجرا می‌شود و در بخش دوم، یك نوجوان موفق، میهمان برنامه است و در خصوص نگاه نسل نوجوان به مسائل دینی و به طور خاص واقعه عاشورا؛ همچنین تجربیات قابل انتقال خود برای رسیدن به موفقیت با مجری برنامه به گفت‌وگو می‌پردازد.
از دیگر بخش‌های این برنامه 45 دقیقه‌ای، پخش آیتم‌هایی جذاب با موضوع پیاده روی اربعین، همچنین شناخت بخش‌های مختلف و تاریخی شهر كربلا است كه به طور هم زمان با تلاش تیم سازنده برنامه در كربلا تصویربرداری و آماده پخش می‌شود.
رنامه «كوی محبت» در شبكه دو نیز در این ایام ویژه برنامه اربعین دارد . این برنامه گزارش هایی از حال و هوای زائران حرم سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) را در ایام منتهی به اربعین به نمایش می گذارد. افزون بر این گزارش ها و ارتباط های زنده و مستقیم، گفت و گو با كارشناسان مذهبی چون حجج‌الاسلام انصاریان، ماندگاری و فرحزاد درباره سیره و زندگی حضرت سیدالشهدا(ع)، شهادت و آموزه های زندگی ایشان و فلسفه پیاده روی اربعین در این برنامه در نظر گرفته شده است و در بخش‌های مختلفی از حضور شاعران و ذاكران اهل بیت (ع) بهره می‌برد.
شبكه سه سیما با «مخاطب خاص» شب‌های منتهی به اربعین را با مخاطبان همراه خواهد شد. برنامه تلویزیونی مخاطب خاص در ایام اربعین، هرشب زنده از كربلای معلی پخش می‌شود. علاوه بر كارشناسان نام آشنای مذهبی، هنرمندان، نویسندگان، مداحان و چهره‌های آیینی نیز در این برنامه حضور پیدا می‌كنند.
مستند یاران اربعین نیز با موضوع پیاده روی اربعین حسینی، از چهارشنبه 10 آبان، هر روز ساعت 15:30 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
مستند «یاران اربعین» كاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبكه سه سیماست كه در 9 قسمت 30 دقیقه‌ای، قصه عاشقانی است كه كیلومترها راه را به عشق امام حسین(ع) تا كربلا پای پیاده طی می‌كنند.
این مستند جلوه‌های زیبای پیاده روی زائران اربعین و همچنین صحنه‌هایی ناب از مردمی كه از ابتدای ماه صفر موكب‌هایشان را در شهرها و بین راه ها آماده و از هزاران زائر اربعین پذیرایی می كنند و در خدمت زوار اربعین هستند را به نمایش می‌گذارد. همچنین در این مستند زندگی یاران اربعین در شهرهای مختلف ایران چون آزاد شهر، اصفهان، خرونیشابور و... روایت می‌شود.
در شبكه آموزش سیما، به مناسبت اربعین حسینی برنامه «روبه روی ماه» این هفته كتاب «پنجره‌های تشنه» را قرائت می ‌ند.
«رو به روی ماه» در هفته پیش رو از شنبه 13 آبان، تا پنجشنبه به مناسبت اربعین حسینی به كتاب «پنجره‌های تشنه» كه روزنوشت‌های انتقال ضریح امام حسین علیه السلام از شهر قم به كربلاست، اختصاص دارد.
برنامه «رو به روی ماه» هر شب ساعت 23 از شبكه آموزش سیما پخش می‌شود.

آخرین اخبار

پخش زنده تاتنهام - منچستر سیتی با شبکه سه سیما پخش مستقیم استقلال - فولاد با برنامه فوتبال برتر یکشنبه فوتبالی با لیگ انگلیس و پرتغال دهه کرامت با "روزی روزگاری برادر" در شبکه سه سیما جدال حساس تیم‌های پاری‌سن ژرمن-دورتمند و رئال مادرید-بایرن مونیخ به روی آنتن شبکه سه پخش زنده مسابقات فوتبال نساجی - پرسپولیس و استقلال-ذوب آهن پخش زنده مسابقه فوتبال دورتمند آلمان و پاری‌سن ژرمن فرانسه از شبکه سه سیما تراکتور - استقلال و پرسپولیس - سپاهان در فوتبال برتر پخش زنده لالیگای اسپانیا مسابقه تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا  ساعت 22:30 هفته ورزشی با شبکه سه سیما مسابقات کشتی انتخابی المپیک فرانسه2024 در قرقیزستان استقلال تهران میزبان شمس آذر قزوین صنعت نفت آبادان - پرسپولیس پنجشنبه 30 فروردین از شبکه سه سیما لیگ قهرمانان اروپا؛منچستر سیتی - رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا؛ بارسلونا - پاریسن ژرمن پخش مستقیم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ اقدام ایران دفاع مشروع بود پخش مستقیم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قرقیزستان ۲۰۲۴ گل گهر سیرجان - پرسپولیس با فوتبال برتر پخش زنده مسابقه دو تیم ،استقلال تهران - مس رفسنجان پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری"

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها