اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

غافلگیری مهمترین هدف و ویژگی مسابقه «هفت در سه»

بهانه ما برای حضور در شهرک غزالی مسابقه‌ای بود که این روزها از قاب تلویزیون پخش می‌شود. پشت صحنه سریال‌ها و برنامه‌های سیما به گونه‌ای است که وقتی به عنوان خبرنگار در آن حاضر می‌شوی، باید به هوش باشی و خوب و دقیق همه چیز را ببینی و منعکس کنی. اما امان از وقتی که دکور برنامه و فضای آن در جایی واقع باشد که تو خودت دلت پر می‌کشد برای قدم گذاشتن در آن و لحظه لحظه‌اش را نگریستن و خاطره بازی با هر آنچه برایت رنگ تاریخ دارد و گذشته‌های دور.


همراه عکاس خبرگزاری روانه شهرک سینمایی غزالی شدیم و بهانه ما برای ورود به این لوکیشن مسابقه‌ای بود که این روز‌ها از قاب تلویزیون پخش می‌شود و به خوبی و با شناخت حساب شده از مخاطبانش موفق شده بینندگان زیادی را پای مسابقه بنشاند و با مخاطب ارتباط برقرار کند.

حتم دارم بسیاری از شما شب‌ها و هنگام فراغت از کار روزانه پای گیرنده‌هایتان نشسته‌اید و به هیجان مسابقه «هفت در سه» دل داده‌اید. مسابقه‌ای که آیتم‌هایش به گونه‌ای طراحی شده که افراد را به خود مجذوب می‌دارد و با بهره‌گیری از جذابیت‌های بصری ورزش‌های رزمی توانسته طیفی از ورزش دوستان را هم به جمع مخاطبان خود بیفزاید.
به استودیوی «هفت در سه» که پا گذاشتم اولین موردی که برایم جلب توجه نمود این بود که در یک استودیو هشت لوکیشن قرار دارد و همه بخش‌ها طوری ضبط می‌شد که بیننده همه را پیوسته با هم ببیند.
دانیال عبادی مجری مسابقه «هفت در سه» با حضور به موقع در لوکیشن بعد از احوالپرسی با عوامل زمانی هم برای ما می‌گذارد و با خوشرویی به سراغمان می‌آید. می‌داند برای مصاحبه به «هفت در سه» آمده ایم. قرار می‌گذاریم بعد از گریم بنشینیم و مفصل صحبت کنیم.
امیر بنایی طراح صحنه درباره طراحی دکور مسابقه «هفت در سه» گفت: طراحی دکور مسابقه هفت در سه درمساحت ۸۰۰ متری انجام شد و حدود ۴ ماه طراحی و اجرای آن طول کشید.
وی ادامه داد: ۷ آیتم اصلی و دو آیتم ورودی برای مسابقه داریم و فضای لوکیشن به صورت باستانی طراحی شده است.
عوامل برای آغاز ضبط مسابقه کار‌های خودرا با دقت انجام می‌دادند و حدود ساعت ۲۰:۳۰ ضبط آغاز شد. جالب است بدانید که ۸ دوربین همزمان در حال تصویربرداری بودند. ۳ دوربین در استیج فعالیت می‌کردند و در هر اتاق ۴ دوربین جابه‌جا می‌شد و این هماهنگی و این تعداد استفاده از دوربین در کمتر مسابقه‌ای است که اتفاق بیفتد.
به گفته محمد مهدی کتیراچی مدیر تصویربرداری، علت اصلی استفاده از این تعداد دوربین این است که شرکت کنندگان داخل هر اتاق، زوایای اتاق را ببینند و این اولین بار است که چنین دکوری در استودیو رقم خورده چرا که دکور‌های بزرگ همیشه در فضای باز اجرا می‌شوند.
در ادامه از آقای غلامحسین بای تهیه کننده هفت در سه که به وسواس درگیر ضبط و کنترل آیتم‌ها و بخش‌های گوناگون بود، خواهش کردم چند دقیقه‌ای در مورد مسابقه برایمان توضیح دهد که با روی گشاده پذیرفت و گفت: اجرای این مسابقه و طرح اولیه آن از حدود ۱۰ سال پیش در ذهن من بود و قرار بود مسابقه‌ای با نام «قدرت، سرعت، شجاعت» را روی آنتن ببرم که به دلیل نیامدن اسپانسر سر کار، این مسابقه بعد از هشت سال شکل گرفت و به مرحله تولید رسید.
وی ادامه داد: در بدو امر قرار بود مسابقه در فضای باز اجرا شود؛ چرا که مسابقه‌های اکستریم و هیجانی قاعدتاً جزو جذاب‌ترین مسابقه‌های تلویزیونی دنیاست. قدرت بدنی و شهرت ملاک و معیار شرکت کنندگان در این مسابقه‌های تصویری است. با این وصف کمتر کسی و کمتر شبکه‌ای در دنیا تا این اندازه به موضوع شرکت کننده‌ها دقیق می‌شود و حاضر می‌شود از بین خود مردم مسابقه‌ای را به عنوان اکستریم برگزار کند.
تهیه کننده این مسابقه بیان کرد: طراحی اولیه ما هم بر این بود که مسابقه را در فضای باز اجرا کنیم؛ اما فضای باز مناسبی پیدا نکردیم و از طرفی هزینه‌ها هم سرسام‌آور بود. بنا شد هر آیتم را در یک سوله مجزا اجرا کنیم، اما این هم مقدور نبود؛ چون بودجه بسیاری می‌طلبید به همین دلیل در یک فضای هزار و ۲۰۰ متری دکور زدیم.
بای عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ما ایمنی شرکت کنندگان بود که به همین خاطر باید دکور را طوری اجرا می‌کردیم که سلامت افراد از هر حیث حفظ شود. به همین خاطر حدود یک سال و دو ماه مشغول پروژه دکور بودیم.
کارگردان «هفت در سه» همچنین با اشاره به استاندارد‌های جهانی برای چنین مسابقاتی افزود: مسابقاتی که در دنیا می‌بینیم با فرهنگ، هزینه و شرایط خاص خودشان ساخته می‌شود. ما آمدیم طراحی اکستریم ایرانی کردیم؛ تونل مقدماتی از پارکو، پینت بال و لیزرماز سه بازی نوین جهانی را ترکیب کردیم و این طراحی ذهنی خودم بوده که در یک تونل ۶۰ متری این بازی‌ها انجام شود. کسی که برای مسابقه می‌آید باید این استاندارد را داشته بhشد که بتواند پرش پارکو را انجام دهد. بتواند در تیراندازی پینت بال در سطح مقدماتی این کار را انجام دهد. مهمترین هدف این مسابقه غافلگیری آن است.
این تهیه کننده و کارگردان با سابقه درباره نحوه انتخاب شرکت کنندگان این مسابقه عنوان کرد: سالهاست به این موضوع فکر کردم که مردم احساس می‌کنند شرکت کنندگان مسابقات گزینشی و اقوامی هستند؛ اما گفتیم بیاییم ذهن بیننده را جلا بدهیم. بگوییم این انتخاب بین خودتان هم می‌افتد و با چند دوربین و گروه فیلمبرداری در سطح شهرستان و تهران بدون اینکه اشخاص آگاه باشد از آنان سوال می‌کنیم که در مسابقه شرکت می‌کند یا خیر. حتی راننده تاکسی بوده که فکر کرده ما با او شوخی می‌کنیم، اما با حضور در مسابقه توانست چند مرحله را بگذراند.
وی افزود: ما مسابقه را بین مردم برده ایم چرا که خواستیم عنصر غافلگیری را به مردم بگوییم. شما هر لحظه حتی توسط دشمن امکان دارد غافلگیر شوید؛ پس باید آمادگی جسمی و ذهنی خود را بالا نگه دارید. اگر به موانع و شرایطی سختی برخوردید، حتما آماده باشید. یکی از اهداف بزرگ من در طراحی و اجرای این مسابقه این بود که مردم در غافلگیری آمادگی داشته باشند. حتی در اتاق تعادل ما عملا زلزله‌ای بالای هشت ریشتر را شاهد هستیم یا در اتاق لیزر و اتاق آکواریوم و گلخانه شرایط مختلفی را برای شرکت کنندگان ایجاد کرده ایم. ما همیشه معیار‌ها را اندازه می‌گیریم و از جزء به کل می‌رسیم. این‌ها جزئی از کل حوادث مقابل ماست که ما باید همیشه آمادگی جسمی و ذهنی خوبی برایش داشته باشیم. همه اهداف ما این بوده است که به مردم بگوییم از حادثه غافل نشوید و برای حادثه آماده باشید و از یک طرف اگر اتفاقی برای شما رخ می‌دهد از هوش، تمرکز و ذهنتان برای رهایی استفاده کنید.
بای تصریح کرد: یکی از اهداف من این بود که جوانان را از فضای مجازی به دنیای واقعی بیاورم و با بازی‌های اکستریم (هیجانی) آشنا کنم تا از فیزیک و قابلیت خودشان استفاده کنند. البته ۳۰ درصدی مانده تا به اهداف بزرگ خود برسم؛ چرا که چنین کار بزرگی نیاز به حمایت‌های بزرگ دارد.
وی در خصوص فصل دوم این مسابقه بیان کرد: البته چند ماهی تا پایان ضبط و پخش این فصل مانده. از دو سال پیش که مسابقه را شروع کردم حدودا روزانه ۱۳-۱۴ ساعت کار کرده ام. توان جسمانی من کم شده با این حال بعد از مدتی استراحت، به ساخت فصل دوم هم فکر خواهیم کردو با کمک رسانه ملی فصل دوم مسابقه ساخته خواهد شد. باید گفت: این تنها مسابقه‌ای اکستریمی است که داخل استودیو تولید شده است و فکر میکنم سال‌های دیگر هم چنین مسابقه‌ای روی آنتن نرود.
این کارگردان در خصوص انتخاب دانیال عبادی برای اجرای مسابقه گفت: دانیال عبادی از هنرمندانی بود که سال‌ها قبل دوست داشتم با ایشان کار کنم؛ چرا که هم استایل خوبی دارد و هم اینکه ورزشکار رزمی است و بازیگری است که قابلیت اجرای خیلی از نقش‌ها را دارد. نقشی که از او خواستیم شاید دیر به آن رسید، اما توانست آن را انجام دهد.
ما ساعت ۱۲ شب از لوکیشن مسابقه «هفت در سه» خارج شدیم، اما همچنان گروه در حال ضبط برنامه بودند.

آخرین اخبار

پخش زنده مسابقه هوادار - استقلال تهران از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - پیکان تهران از شبکه سه سیما تدارک ویژه شبکه سه با برنامه‌های متنوع و جدید در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پخش زنده شهرآورد پایتخت با دو گزارشگر اختصاصی از شبکه سه ماه من ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه محفل ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما تیمهای خوزستانی در مقابله با پرسپولیس و استقلال تهران در فوتبال برتر جام وهبی امری ترکیه در برنامه دایره طلایی پخش زنده بایرن مونیخ - لاتزیو و رئال مادرید - لایپزیک از شبکه سه پخش زنده دیدار تیم‌های مس رفسنجان- استقلال و پرسپولیس- نفت و گاز گچساران پخش زنده مسابقه ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس از شبکه سه سیما آخر هفته فوتبالی با جام حذفی انگلیس و لیگ ایتالیا در شبکه سه پخش زنده مسابقه استقلال- سپاهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه الهلال عربستان - سپاهان اصفهان از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه ملوان انزلی - استقلال از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقه پرسپولیس - تراکتور سازی تبریز از شبکه سه سیما هفته فوتبالی شبکه سه با پخش مهمترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی آخرهفته با پخش قسمت‌های 15 و16 از فصل دوم "سرزمین مادری" استقلال - صنعت نفت آبادان زنده از شبکه سه پرسپولیس-آلومینیوم؛ زنده از شبکه سه پخش زنده دیدار نیمه نهایی ایران - قطر از شبکه سه سیما پخش زنده دیدار اردن -کره جنوبی با فوتبال برتر جشنهای شعبانیه با حسینیه معلی در شبکه سه رویایی ایران با چشم بادامی ها در جام ملت‌های آسیا پخش زنده مسابقه فوتبال ایران- سوریه از شبکه سه سیما پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتیال برتر پخش زنده مسابقه فوتبال جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر هفته داغ فوتبالی با فوتبال برتر ویژه برنامه مخاطب خاص به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آخرهفته با "سرزمین مادری" پخش زنده مسابقات جام ملتهای آسیا با فوتبال برتر پخش زنده فوتبال ایران - امارات از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال ایران - هنگ‌کنگ از شبکه سه سیما آخرهفته با پخش قسمت‌های هفتم و هشتم از فصل دوم "سرزمین مادری" پخش زنده فوتبال ایران - فلسطین از شبکه سه سیما سریال «بیست‌کووید» از امشب به روی آنتن شبکه سه مسابقه "پانتولیگ" با اجرای محمدرضا گلزار + تیزر فصل جدید برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» + تیزر جمعه، شنبه و یکشنبه ها با مسابقه تلویزیونی "معرکه" «فوتبال برتر » ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از جمعه به روی آنتن شبکه سه پخش زنده رقابت های کشتی آزاد و فرنگی زاگرب کرواسی پخش زنده مهمترین مسابقات فوتبال لیگ‌های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا از شبکه سه مسابقه "معرکه" با اجرای جواد رضویان بزودی از شبکه سه سیما پخش زنده فوتبال رئال مادرید- مایورکا و تاتنهام- برنلی از شبکه سه آخرهفته با پخش قسمت‌های چهارم و پنجم از فصل دوم "سرزمین مادری" سریال «بیست‌کووید» بر روی آنتن شبکه سه مستند «دلیل» با موضوع اندیشه و زمانه علامه مصباح یزدی به روی آنتن شبکه سه مستند «خاطرات تکه‌تکه» روایت معاون شهید ابومهدی از جزئیات شهادت سرداران مقاومت پخش زنده فوتبال استقلال - پیکان از شبکه سه پخش زنده فوتبال منچسترسیتی- شفیلد یونایتد، یوونتوس- رم و  فولام- آرسنال از شبکه سه

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها